Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Leuk leuk!!

Geplaatst:

Wat een leukerd, zijn ze allemaal verschillend of mooi donker zoals deze ?

Waar laat jij ze als ze de broedmachine uitkunnen ?

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ah, wat lief zwijmel zwijmel.

Geplaatst:
  • Auteur

Dit was er 1 van een zwarte of zwart/goude Marans moeder, en een zeer donkergrijze Orpington vader. Daar zijn er nog wat van. En dan nog heel wat andere kleurtjes.

Ze zitten nu onder de warmtelamp, op een bedje van hooi. In een oude hele grote cavia/konijnen kooi. Ooit voor 7,50 gescoord bij de kringloop Met spijltjes boven, en plastic onder. Die bak staat dan weer in de schuur.

Geplaatst:

Ik zou ze in huis zetten leuk voorjaar beter als een bos tulpen

Geplaatst:
  • Auteur

De broedmachine staat al in de keuken, dus we horen een boel gepiep en zien ze soms uit het ei kruipen Ons huis is nog wat te klein, en die cavia bak veel te groot om de kuikens binnen te hebben

Geplaatst:

Nuja ook maar heel kort leuk in huis, daarna zijn het natuurlijk rotzooimakers

Geplaatst:

Wat een schatje dat kuikentje ...smelt....

Geplaatst:
  • Auteur

Vannacht zijn er weer 9 uit het ei gekropen. Dat maakt dat er nu 16 kuikens zijn 'geboren' Het is me een herrie in de schuur! Ze kunnen heel hard piepen. Heel hoog en schel, zodat je oren bijna pijn doen. Meestal piepen ze zacht, maar als er 1 in paniek is omdat hij iets te ver van de groep is verwijderd, dan zet ie me toch een keel op!

Geplaatst:

Hahaha herkenbaar. Ik moet zeggen dat ik een slechte uitkomst heb van het uitbroeden. Mijn haan is nog niet zo actief. Wel erg jammer maar ach mijn doel was gewoon iets meer hennen van dat ras te hebben.

Hierna ga ik chabo's uitbroeden een machine vol en misschien nog wat eitjes sparen van de zijdehoenders. Als ik ruimte over heb hahaha

Geplaatst:

Gaat lekker Jorieke, doe je goed, wat ga jij er verder straks in stoppen na deze ronde ?

Zijn je grote ganzen al aan het leggen ?, hier de wilde al wel.

Geplaatst:

Mischien weer verstopt zoals vorig jaar, heb je wel onder het riet gekeken

Geplaatst:

Mja ganzen kunnen wat raadselachtig doen, nuja het is nog vroeg in het seizoen komt vast wel verbetering in,

mischien de manen ganzen ook nog wel dit jaar, daarvan jonkies is vast ook heel leuk.

Geplaatst:
  • Auteur

We zitten al aan 30 kuikens die ik al heb verhuisd naar de bak onder de lamp. En nu alweer een schreeuwlelijk in de broedmachine. Die gaat er vanavond pas uit, vlak voor we naar bed gaan. Hopelijk zijn er dan nog meer eieren uitgekomen, want er liggen er nog wel wat.

Geplaatst:

lekker veel hoeveel kuikens wil je dan wel niet ?

Geplaatst:

dat is een jaar lang 2 x in de week kip eten hoor.

Geplaatst:

Jorieke, van harte gefeliciteerd met de kuikens

Wat een mooi kuiken op de foto. Prachtig die oogjes.

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Ga je nog foton maken vanm alle kuikens bij elkaar of lukt dat niet met de lamp, lijkt me leuk een berg bij elkaar,

heb je spreid poten ertussen dit x ?

Geplaatst:
  • Auteur

Er zijn er nu zo'n 35 uitgekomen. Er zitten nog een paar kuikens in de machine die ik straks even in de bak in de schuur ga zetten.

Lijkt er op dat er nog wel wat nooit uit zullen komen. Misschien maar half ontwikkeld, misschien al helemaal, maar niet sterk genoeg gebleken, wie zal het zeggen?

Ik zal zo eens kijken of ik de bak iets lichter kan zetten voor een foto. Met die rode amp wil het namelijk niet.

Er is nog geen 1 kuiken bij met spreidpootjes.

Geplaatst:

Als je bijna of hopelijk geen spreidpootjes hebt, zie ik dat als dat je de slag te pakken hebt met je broedmachine,

en zou ik precies weer zo doen de volgende x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic