Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

'Geboorte' van kuikens


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Mooie kuikens, zien er prachtig en alert uit, tamheid bij kip gaat echt door de maag,

lekkere hapjes en je struikeld over kippen die tegen je aanspringen of voor je voeten lopen.

klopt helemaal, mijn man geeft ze steeds stukjes kaas en als hij binnenkomt,vliegen ze allemaal naar de tralies en als ik mijn hand in de kooi doe, springen ze er allemaal op. het lijkt me heel leuk als ze zo tam blijven,ik ga het in ieder geval proberen.

Hongaarse groeten van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verse kuikens doen het harstikke goed, heb er alleen 2 bij lopen die een vies kontje hebben.

Ze krijgen kuikenvoer, zijn verder levendig en ogen gezond.

Heb vanmorgen de kontjes schoongemaakt met lauwwarm water, dit vonden ze helemaal niet leuk, maar het was een propje geworden en ik was bang dat dat de boel zou verstoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een grappige Gans Leuke foto!

 

Kun je alleen rond de zesde dag zien of een ei bevrucht is en ook groeid?

Ik heb toen wel gekeken en heb toen de eieren waar ik over twijfelde aan de rand van het rooster gelegd. Nu zie ik bij alle eieren wel een luchtkamer, maar verder gewoon donker, je kijkt er niet meer doorheen. Miischien is de lamp niet fel genoeg? (led-zaklampje)

Kan ik ze anders gewoon allemaal in de machine laten liggen of gaan de eitjes dan ontploffen ?

Hoe doen jullie dat, hebben jullie zo'n speciale schouw-lamp ?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eitjes die helemaal donker zijn, bevatten al heel wat kuiken Zo rond de 6e of 7e dag zie je voornamelijk bloedvaatjes (zo'n spinnetje).

 

Je kunt ze ook allemaal laten liggen, en wel zien welke uitkomen en welke niet. Die opgewarmde eieren kan je altijd nog wel aan de varkens geven als ze niet uitkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan ze dan niet heel erg rotten en ontploffen ?

De eitjes zitten er nu 11/12 dagen in.

 

Ik dacht dat je dan nu een soort groter spinnetje zou zien ofzo, een mini embryo, een erwtje ofzo, maar ik zie helemaal niets meer.

Ze groeien wel snel natuurlijk

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...