Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

'Geboorte' van kuikens


Jorieke123

Aanbevolen berichten

nou,we zijn helemaal blij, 8 kuikens zijn er uitgekomen, voor de eerste keer broedmachine met 16 eitje,ben ik niet ontevreden, de thermometer is tussendoor kapot gegaan en we hadden het niet verwacht.

maar nu het laatste kuikentje bij de rest gezet wordt, beginnen de andere kuikens hem te pikken.heb m even teruggezet in de broedmachine,maar...wat zal ik nu doen???

Hongaarse groeten van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog eens proberen als dat kuikentje strak wat sterker op de pootjes staan

hier had ik dat ook wel eens dat een iets later uitgekomen kuiken iets na weert gepikt meestal in de teentjes .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,ik heb m er uiteindelijk toch bijgezet en het gaat goed.

Slechte kwaliteit foto,want ons toestel is kapot en we zijn ingesneeuwd dus een nieuwe kopen is er voorlopig niet bij:

kuuk316161328792948.JPG

ze groeien echt tegen de klippen op, want ik zie aan de warmteplaat dat we die vandaag alweer moeten verhogen.

Heerlijk gezicht,kan er de hele dag naar kijken....

Hongaarse groeten van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik hier zo maar even 'inbreek' , maar wil graag jullie mening weten.

 

Zit te twijfelen om (bahma) eieren uit te broeden met een broedmachine die ik mag lenen. Ik twijfel onder andere omdat ik me afvraag of de kuikens wel goed het natuurlijke kippen gedrag leren? zoals zelf voedsel voor een deel bij elkaar zoeken. Verstoppen als er een roofvogel over vliegt. Zelfredzaamheid,sociaal normaal gedrag,goede moedereigenschappen , weet ik veel.

 

Is er iemand die ervaring heeft met kuikens uit de machien en natuurlijk groot gebrachte kuikens?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 7 jaar lang grote brahma,s gefokt

zowel natuurbroed als met de broedmachine

de kuikens gedragen zich gewoon normaal scharrelen ook gewoon lekker door de tuin je merk geen verschil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen enkel verschil, puur instinct dat ze alles weten.

Wel waarschuw ik voor de eerste x broedmachine, zorg dat je je goed inleest op de techniek, draai even proef zonder eieren, zoek een goede stabiele (wat betreft temperatuur) plek waar de machine staat.

Opzich simpel waneer je goed de aanwijzingen volgt, maar ik heb ook gezien dat het eventjes vlug gedaan was met als resultaat, pootmisvormingen en dat is iets wat je niet wil want dan zit er niks anders op dan de kuikens aftemaken voor hun bestwil, maar nogmaals waneer je serieus even in verdiept erg leuk en niks aan de hand.

Hoe luxere machine deste beter of makkelijker.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland hadden we zijdehoenen en daar hebben we ook een paar keer kuikentjes van gehad.

Mijn broedmachine-kuikens zijn pas een paar dagen oud, maar het is wel heel erg leuk hoor, ze staan op tafel hier,onder de warmteplaat en ik kan er de hele dag naar kijken. Wat ik zie, is dat ze inderdaad normaal gedrag vertonen, leuk was het ook om te zien hoe ze voor het eerst gingen eten, als eentje het ontdekt,volgt de rest vanzelf. de warmteplaat fungeert als de moedervleugels. Natuurlijk had ik het liefste op de natuurlijke weg kuikens gehad, maar dat kon nu even niet, hier in de buurt zijn geen brahma's te krijgen en brahma kippen vervoeren vanuit nederland was voor ons geen optie. dus zo gedaan en ik heb nu ganzeneieren in de machine liggen,van onze eigen ganzen,ben heel erg benieuwd of dit ook gaat lukken.

Hongaarse groeten van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, nou dat ga ik ervoor Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

 

Nou vraag ik me alleen af of de eieren die ik de afgelopen week heb geraapt, niet te koud zijn geworden ? Misschien zijn ze zelfs een beetje bevroren geweest, geen idee.

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan wel, zal belangrijk zijn hoe groot je ren is,

wat ga je doen met de hanen die gaan vast knokken.

Bijzetten in bestaande toom kippen is zowiezo wat lastig, want soms zijn ze buitengewoon vals tegen 1 kip.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...