Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

'Geboorte' van kuikens


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Als we 2 hanen bij elkaar zetten (los, in de wei), die elkaar nog niet kenden, dan is het ook meteen hommeles. Zeker als 1 van de 2 niet snel op geeft en weg rent.

Maar hanen die uit hetzelfde 'nest' komen, hebben in al die weken/maanden wat subtieler bepaald wie de baas is. Daar is iedereen het dan wel mee eens

Die lagere hanen krijgen dan ook minder snel, minder grote kammen en lellen. En kukelen ook niet tot bijna nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja op die manier vrij houden is dan zeker wat te zeggen, ik heb zelf meermale gehad in ren dat

bijplaatsen van uitgebroede kippen bijna niet ging, echt tot de dood toe zouden ze blijven pikken.

Op het laatst had ik toen 3 kippenhokken ipv 1 wat ook niet echt opschoot.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier verwacht ik vanaf woensdag de eerste kuikens, ga zo de broedmachine veranderen, laatste dagen hoor je de eieren niet meere te draaien en luchten, luchtvochtigheid moet ook omhoog.

Gisteravond de eieren in het donker met lamp beschenen, je ziet het kuiken dan bewegen,heel bijzonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heel gezellig dat tijd er weer voor is, goede RV vindt ik zeker belangrijk in laatste dagen, soms hoor je dat volledig ontwikkelde jongen dood in ei zitten ik denk dat meeste hiervan voorkomen kan worden met juiste RV.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt toch ook poule de bressen, ben je er tevreden mee, vind het zelf geweldige kippen, robuust en rustig, geweldige leggers, die hun eieren ook nog es op de daarvoor bestemde plekken leggen

Daarnaast smaken de hanen heerlijk, we hebben ze de laatste 4 weken gemest op mais, tarwe en melk.

Las nu dat 2 weken al voldoende is.

Eind februari gaan nog eens 10 bresse eieren de machine in, daarna wil ik graag eendjes en heel misschien een paar ganzen uit gaan broeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof dat eenden en ganzen door hun ronde snavel zowiezo een hoger schattigheidsgehalte hebben als kippen, ganzen schijnen dan weer inteligenter als eenden te zijn en wanneer door mensen uitgebroed zeer op mensen gericht.

Kippen lijken meer in hun eigen wereld te leven en zijn over het algemeen niet erg aardig (zeker niet voor elkaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, wat schattig.

 

Ik heb vrijdag de broedmachine gevuld, echt spannend voor de eerste keer.

Heb eerst bijna drie dagen proefgedraaid en zitten klooien met de luchtvochtigheid en temp. 16 eieren zitten erin.

Ben benieuwd naar jullie verdere broed-avonturen

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk Yola! Foto's ja ja ja!

 

Ik krijg de luchtvochtigheid maar steeds niet constant. Dan is het te laag, doe ik er water bij en dan is het te hoog. Dan wacht ik een uur of twee en is het weer te laag. Als ik onder in de gleufjes beetje water laat staan dan is het te hoog. Het gaat alleen even 'goed' als ik er met een fijne sproeier heel iets water in vernevel. Zo wisselt de RV teveel ben ik bang.... iemand tips?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn machine zitten 6 geultjes. En in de gebruiksaanwijzing staat wanneer je die moet vullen (op de zoveelste dag geultje 2 en 4, op de zoveelste dag geultje 1 en 5 ook nog vullen, etc.)

Ik heb er geen metertje voor, en het ging altijd heel goed. De laatste (2?) keer niet, weet nog steeds niet waar dat nou aan lag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb deze keer met lagere luchtvochtigheid gebroed, had gelezen dat dat beter is voor poule de bressen, kan de luchtvochtigbeid ook niet meten, net als Jorieke heb ik 3 verschillende geulen die je met water moet vullen.

Ondertussen 2 kuikens, moet nu jammer genoeg werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn brahma kuikens van 2 weken doen het heel goed nu:

kuuk833771329889173.JPG

Ze zijn zo grappig, ze staan in de huiskamer en ze zijn zooo tam, heel erg leuk.Kan niet wachten tot het warm genoeg is en ze naar buiten kunnen, we zijn op de goede weg want het was hier gisteren al eventjes 20 graden op de thermometer, in het zonnetje.

Hongaarse groeten van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gemeen, een kuikengevangenis

 

Die zien er goed uit, kuikens hier zijn voornamelijk moe, ze liggen echt steeds plat in de bak, tot nu toe zijn er 3 uitgekomen, verwacht er nog wel een paar meer.

Heb kippen tot nu toe nooit tam gekregen, ben benieuwd of die van jou ook zo tam blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...