Geplaatst: 28 februari 201213 j Auteur De eieren zitten er hier nu 4 dagen in, en ik heb net al kunnen zien welke eieren wel, en welke niet zijn bevrucht. Mijn lamp is niet heel sterk, en de eieren van de maranzen zijn te donker, om de helft van de eieren in de machine te kunnen schouwen.Maar alle eitjes die een wat lichtere/dunnere schaal hebben, zijn bevrucht. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 28 februari 201213 j Ik wacht met spanning de geboorte van mijn kleine meisjes af Nog 17 dagen te gaan.
Geplaatst: 28 februari 201213 j Heb je ze volgens de maanbroedkalender wel op vrouwendag in broedmachine gestopt ? Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 29 februari 201213 j Heb je ze volgens de maanbroedkalender wel op vrouwendag in broedmachine gestopt ?Hansssssssssssssssssssssss Zal het eens even nakijken. Ik weet wel dat als de eitjes uitkomen met volle maan, je zeer krachtige en gezonde kuikens krijgt.Bewijs is hier geleverd bij mijn buurvrouw.Dus eitjes 3 weken voor volle maan in de broedmachine, of onder de kloek leggen.
Geplaatst: 29 februari 201213 j Het kwam door het woord meisjes Greetje, ik denk wel dat je ook vervelende jongetjes zal krijgen. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 29 februari 201213 j Dat was een woordspeling, en als het goed is krijg ik van Jorieke een paar meisjeskipjes Dus niet van die etterbakken (hanen).Hoop tenminste dat ze ze kan sexen.En anders ga ik ze gewoon weer ruilen bij haar.
Geplaatst: 29 februari 201213 j Auteur Ik fluister ze elke dag toe dat ze geen haantjes mogen worden. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 29 februari 201213 j Aha Jorieke is je draagmoeder, nou gezellig ik hoop dan ook maar dat er veel meiden geboren worden.Het is jammer dat het geen reptielen zijn, aan de hand van broedtemp kun je daarbij het geslacht sterk beinvloeden. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 7 maart 201213 j Hoor je al gepiep, Marieke? heeft ze last van muizen zeker. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 7 maart 201213 j Haha, jorieke. Heb dus echt even met een ei aan mijn oor gezeten Niets gehoord nog. Hoop dat er morgen of overmorgen wel een teken van leven is ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Geplaatst: 8 maart 201213 j Auteur Je kunt ze zelfs met ei en al heen en weer zien gaan Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 8 maart 201213 j Oh, komisch Nog geen teken van leven. Als je de eitjes er 's middags in doet , dan tel je de eerste dag niet mee? Laat je de eitjes op het rooster uitkomen of leg ik er een handdoek oid onder? Word nu een beetje zenuwachtig, de temperatuur is enorm aan het schommelen ineens. De verwaring is hier thuis uitgevallen en dat brengt dat ding echt van slag. En de luchtvochtigheid moest omhoog en dat brengt ook de temp. in de war ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Geplaatst: 8 maart 201213 j Auteur De temp schommelt wel vaker.. Had hem gisteren hier ook weer wat te warm. En dan stel je hem bij, en dan is hij weer te koud.... Als het goed is heb je nu het keersysteem uit? Of moest je steeds met de hand keren? Ze kunnen gewoon op het rooster uit komen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 8 maart 201213 j En heb je het dan over 1 of 2 graden schommeling of meer?Ja, het keersysteem werkt niet zo super, dus heb ik met de hand gedaan tot dag 16/17. Komen ze ook wel 's nachts uit het ei? ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Geplaatst: 8 maart 201213 j Auteur Ik heb het idee dat ze juist 's nachts uikomen. Donker = een moeder op het nest. De temp moet 38,3 zijn, en was hier gisteren een graad te warm. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 12 maart 201213 j Auteur Marieieieieike Heb je al kuikens? Hier gaan ze donderdag of vrijdag uitkomen. En daarna gaan er gelijk nog een flink aantal in. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 12 maart 201213 j Jaaaah, van de zestien eieren nu 14 kuikens. Twee waren niet bevrucht/ontwikkeld. Ze hebben er wel echt lang over gedaan om uit het ei te komen zeg. Waar ik alleen niet zo blij mee ben is dat er minimaal twee kuikens bijzitten met een (één) spreidpootje. Erfelijk of temp. verschillen neem ik aan. ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Geplaatst: 12 maart 201213 j Auteur Gefeliciteeeeerd Tja... kuikens met spreidpootjes zitten er altijd wel bij. Soms komt het nog goed hoor! Maar als ze het over een week nog hebben... dan moet je ze toch wel naar de kuikenhemel helpen Naarmate ze zwaarder worden, wordt het namelijk steeds erger. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 12 maart 201213 j Dankjewel Ja, ik wacht nog even af. Misschien trekt het bij.Wie weet probeer ik het nog met een elastiejek oid. Anders wordt het kattenvoer Nou twijfel ik een klein beetje of ik nog wel een ronde met deze broedeitjes wil doen. Trouwens Jorieke, verkoop je ook broedeitjes van de Bresse kipjes? ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Geplaatst: 12 maart 201213 j Auteur Ik heb wel eens wat geprobeerd met pootjes bij elkaar binden enzo. Wou voor geen meter Gepriegel! Maar wie weet lukt het je.. Ik heb nog geen broedeitjes van de bresse kip. Nog helemaal geen eieren, dus moet nog even wachten. Als je wilt houd ik er wat voor je apart richting de moestuindag? Zal niet hard gaan met 1 hen, en eind mei is wel vrij laat om uit te broeden. Maar kan nog goed hoor. Ze zijn dan alleen iets minder winterhard. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 12 maart 201213 j Met z'n tweeën moet dat pootjes binden lukken...ziet er ff zielig uit....kuikentje aan de pootjes ondersteboven houden...hangen ze helemaal uit ...en dan met een touwtje pootjes aan elkaar bevestigen...geen elastiek...ik weet niet zeker maar gevoelsmatig zeg ik, zou dat kunnen afstriemen.
Geplaatst: 12 maart 201213 j Ja, graag Jorieke, tegen die tijd wil ik graag broedeitjes. Ja geedee, bedankt voor de tip, ik wilde het met dubbelgevouwen schilderstape doen. Zag op internet een manier met leukoplast-spul. Zoiets wilde ik proberen ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.