Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

'Geboorte' van kuikens


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Oh, wou nog even zeggen dat ik het niet een enorme plus vind dat de hennen hebben mogen 'dollen' met de haan. Als ik dat hier zie in de wei.... Poeh! Dat is geen sweet lovemaking.

 

Nou mijn kippen zijn nogal laat ik het netjes uitdrukken paringsbereid, als ik met mijn hand in het hok komt gaat de dichtsbijzijnde kip letterlijk direct door de knieen in de paarhouding, ik weet wel zeker dat dat komt omdat ik geen haan heb, nuja wat ik daarmee wil zeggen is dat kippen er ook niet vies van zijn

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb ook wel een keer het kippenforum bezocht. Vind het een onoverzichtelijk forum met VEEEEL teveel info. En oh wee als je laat weten dat je je kippen opeet...

 

De dames hier zijn ook wel bereid, maar ik hoor ze soms gillen en dan zit de haan er weer op, voor de zoveelste keer die week. En dan hebben we veel hennen, met maar een aantal hanen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja beetje hypocriet als ze raar vinden dat je je kip opeet terwijl ze zelf toch aardig wat hanen over hebben als beetje fokker kom je daar niet onderuit, wat daar dan mee gebeurd ?

 

Sandra welke ras ga je uitbroeden, en wat doe jij met je hanen ?

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zullen niet veel kippenfokkers zijn dan, beetje apart ik vindt juist vooral het instandhouden van oude huisdierrassen,

wat toch veel kiprassen zijn, belangrijk in iedergeval jammer als ze zouden verdwijnen.

Maar neemt niet weg dat aan fokken van dieren ook een kant zit die niet speciaal leuk is, voor mij was dit ook reden om niet zelf eieren voor de lol uit te broeden maar kippenkuikens te kopen (zelfs met kip/hen garantie), want ik zag het al voor me nij uitbroeden dat ik diverse hanen uit ei zou krijgen en dan heb je een probleem waneer je het niet doden/eten wilt.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb ook wel een keer het kippenforum bezocht. Vind het een onoverzichtelijk forum met VEEEEL teveel info. En oh wee als je laat weten dat je je kippen opeet...

 

De dames hier zijn ook wel bereid, maar ik hoor ze soms gillen en dan zit de haan er weer op, voor de zoveelste keer die week. En dan hebben we veel hennen, met maar een aantal hanen.

 

Nou ik zit er wel op maar het gaat me steeds meer tegenstaan moet ik eerlijk toegeven, er zitten welke tussen de een ander zowat de boel opleggen op hun manier en niet anders, er zijn al velen weer weg gegaan en ik denk dat dit voor mij ook geldt.

 

Er zitten trouwens best nog wel wat mensen daar die hun kippen opeten maar inderdaad er kunnen rare reacties weg komen daar.

 

Ja beetje hypocriet als ze raar vinden dat je je kip opeet terwijl ze zelf toch aardig wat hanen over hebben als beetje fokker kom je daar niet onderuit, wat daar dan mee gebeurd ?

 

Sandra welke ras ga je uitbroeden, en wat doe jij met je hanen ?

 

Ik hoop natuurlijk dat er zo min mogelijk tot geen bijzitten maar ja dat is afwachten. Ik zet ze op marktplaats en anders moet de buurman ze maar slachten,ik kan het nl niet.

Het zijn trouwens welsummer krielen

groetjes Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb net alle kuikens nagekeken op vieze poepertjes (soms hebben ze er toch een klont stront aan hangen! ) en vieze nagels/teentjes. Omdat ze IN de etensbak gaan staan koekt er van alles onder namelijk. Dus nu zitten ze weer in een nieuw bedje van stro, met schone kontjes en schonen pootjes

Ik heb er ook alvast een paar een ringetje omgedaan... Bij de kuikens waarvan ik vermoed dat het haantjes zijn.

 

Hier een foto van toen ze in de doos zaten tijdens het verschonen van het hok:

 

8xohle.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 8 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...