Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

'Geboorte' van kuikens


Jorieke123

Aanbevolen berichten

ik ben vanaf gisteren weer broeds, had nog wat eieren van mezelf en heb ook via ebay weer een 20-tal besteld, liggen nu in de broedmachine in de keuken, vanaf overmorgen ga ik ze 3 x per dag draaien en elke dag 10 minuten laten luchten.

Het is echt geweldig om eieren uit te broeden, vooral het uitkomen is een verschrikkelijk spannende tijd.

De eieren staan bij ons in de keuken, zo kan ik ze goed in de gaten houden.

Het mooist vind ik de tijd net voor het uitkomen, dan hoor je de kuikens in het ei al piepen, ze schijnen normaal ook toegesproken te worden door de kloek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een lieve vriend die mijn haantjes graag wil. dus voor mij gen probleem.

Ik ben dol op mijn platen bonte trio. Graag zou ik graag meer hennen willen. hierna ga ik weer sparen voor mezelf. En ik wil nog meer chabo hennen hebben die wil ik ookgraag zelf uitbroeden. Met mijn broedmachine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooohhh die foto's van Jorieke aan het begin *smelt*

 

Begrijp ik het nou goed dat je dus ook bevruchte eieren kan kopen en die dan thuis kan uitbroeden???? 't Zou wel erg leuk zijn om zo aan m'n kipjes te komen

Über-gezellie in de woonkamer

 

Hoe lang doet zo'n schattig kuikentje erover om wat meer kip te worden en moeten ze dus naar buiten toe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op marktplaats staan al veel aanbieders van broedeieren. Het uitbroeden zonder kip of broedmachine is nog niet zo makkelijk... En je zit dan natuurlijk ook met haantjes.

De kuikens kunnen zodra het warmer weer is al heel gauw naar buiten. In een rennetje ofzo. Erg leuk hoor, dat gepiep. En je ziet ze per dag groeien. Gaat zo hard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto-U3BUTVTI-D.jpg

dit zijn de drie die geboren zijn de rest is nog in het ei. mijn zoontje heeft de foto gemaakt dit keer niet zo mooi.

later een foto die beter zijn hier zijn ze net opgedroogt.

 

een grote zijdehoen leg eitjes van ongeveer 45 gram. het kleiner soort ongeveer 35 gram. een zijdehoen lig vaak in het nest te slapen met elkaar op een klutje. Een zitstok kan je ze beter niet geven. met konijnen en cavia's gaat het meestal goed soms knabbelen ze alleen aan de veren.

ze hebben gewoon een simpele hok nodig met een ren overdekt of niet dat maak niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dan worden ze gewoon tam. Dat is een van de voordelen van de broedmachine. Maar ik moet zeggen hopelijk gaan ze allemaal ook zelf een keer broeden want dat blijft gewoon heel schattig en leuk om die kloek te zien broeden en zich ontfermen over haar kroost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker waar het zijn zulke goede moeders en ook zo leuk als de moederkip wat lekkers vindt dan maakt ze bepaald geluid en duiken alle kuikens op haar af.

En ze kunnen natuurlijk heerlijk onder de moeder liggen slapen.

Is echt wel wat voor te zeggen om door moederkip uittelaten broeden, maarja als ze niet broeds worden is machine

ook een heel leuke ervaring, heb jij de kuikens binnen in je huis Tjiske ?

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja heb ze nu in de woonkamer leren ze gelijk alles kunnen. heb buiten wel hokken met stroom voor een warmte lamp of plaat maar is veel te koud nu. Heb deze voor iemand uitgebroed. Maar heb vroeger ook wel broedse zijdehoen binnen in een katten mand zonder deurtje laten broeden in de gang bleef maar broeden toen binnen gehaald vanwege de kou. Helaas is die kakel dood. hierna ga ik voor mezelf uitbroeden maar moet eerst eitjes verzamelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij maakt dat verplaats niet uit hoor en houd het forum zeker overzichtelijk, valt mij alleen op dat na verplaatsing of deling topic, gelijk dood topic wordt moet je maar opletten

Niet zelden praten we dan zelfs verder via PM terwijl niet hoeft maar gebeurd gewoon, maar nogmaals ik heb geen probleem ermee verder snap het ook.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, als iemand weer leuke verhalen of foto''s heeft van kuikens, dan kunnen die hier worden geplaatst. Het andere topic (kippen in de moestuin) was een tijdje rustig, daar is nu dan weer meer activiteit.

 

Na verplaatsen van berichten ga je verder via PM? Waarom? Omdat het andere topic niet te vinden is bijv.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ons de eerste keer dat we de broedmachine gebruiken.

Eerlijk gezegd dachten we dat het niks ging worden, de thermometer was tussendoor ineens defect en we verwachtten er eigenlijk niks van.

Maar zie, gisteren, de dag dat ze uit zouden moeten komen,horen we ineens toch wat gepiep in een aantal eitjes.

En nu net zie ik dat er eentje aangepikt is.

Nu is mijn vraag: hoelang kan het nu nog duren voordat het kuiken eruit moet zijn en moet ik m een beetje helpen als het te lang duurt???

Hongaarse groeten van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag hem niet helpen (is MOEILIJK! ) want dan kan je bloedvaatjes kapotmaken in de schil, die het kuiken nog nodig heeft bij het uitkomen. Mocht je merken dat ze veel moeite hebben, dan kan je wat extra water vernevelen met bijv. een plantenspuit. Het kan dan namelijk zijn dat het in de machine te droog is.

Ze kunnen er soms wel 24 uur over doen (na het 1e aanpikken van een gaatje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...