Jorg Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 (aangepast) Ik kwam een aantal kant en klare plant schema's tegen voor in de makkelijke moestuin. Misschien handig voor de makkelijke moestuinders om wat inspiratie op te doen. De plantschema's zijn gebasseerd op een bak van 4 bij 4 ft (4 feet = 121.92 centimeters). Cash CropGet the most for your $$ Baby voedingPlan om voedsel voor de baby zelf te telen Schaduw plaatsPlan voor de makkelijke moestuin in de schaduw Sap tuintjeMakkelijke groente om je eigen sap te maken Dit vond ik de vier interessantste lay-outs, maar voor nog vier anderen schema's ter inspiratie klik je hier (tevens meer informatie over bovenstaande schema's). 15 maart 2011 aangepast door Gast Quote
Helly Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Jorg wat handig! Al moet je wel alles hebben wat er in zo'n hokje staat, anders moet je weer zelf puzzelen. Ik ga s kijken wat die link nog allemaal te bieden heeft. Quote Good things come in small packages
RvO Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 .. een bak van 4 bij 4 inch... Da's ruwweg 10*10cm. Klopt dat? Quote
Jorg Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Geplaatst: 15 maart 2011 oeps, ik heb het aangepast RvO, foutje moet kunnen De vakjes blijven natuurlijk wat klein om er bijvoorbeeld 2 kolen in te zetten maar het gaat om het idee. Quote
Evelijn Geplaatst: 31 maart 2011 Geplaatst: 31 maart 2011 Dus in een vak van 30x30 cm kan je 1 courgette planten... hmm mijn courgette die ik vorig jaar in een pot had staan was echt enorm. Ik weet niet of ik dat aandurf. Ik ben bezig om de indeling van mijn bakken te maken... maar het is wel puzzelen. Heb al flink wat verschillende dingen en wil eigenlijk nog wel meer dingen kweken Quote
Helly Geplaatst: 31 maart 2011 Geplaatst: 31 maart 2011 Courgette kan maar moet t wel tegen een rek achter de bak aan kunnen groeien. Dan gaat ie ipv de breedte, de hoogte in. Ik heb toch besloten de courgette in de volle grond te planten. Ik heb nog een stuk grond over naast een boom. Kan t lekker de stam overwoekeren Mocht je er niet uitkomen, gewoon vraagje stellen in dit gedeelte van topics. Dan krijg je snel genoeg antwoorden van hoe en wat. Quote Good things come in small packages
Jorg Geplaatst: 31 maart 2011 Auteur Geplaatst: 31 maart 2011 Dus in een vak van 30x30 cm kan je 1 courgette planten... hmm mijn courgette die ik vorig jaar in een pot had staan was echt enorm. Ik weet niet of ik dat aandurf. Ja lijkt mij ook wat weinig ruimte voor een courgette, pompoen, watermeloen en (2x) kool. De oplossing voor de pompoen, watermeloen en courgette is laten klimmen. Voor de courgette heb je daar wel een speciaal ras voor nodig. Kool zou ik gewoon 1 per vakje doen. Quote
Helly Geplaatst: 31 maart 2011 Geplaatst: 31 maart 2011 Van de boerenkool vind ik 2x per vakje idd wel een beetje te veel van t goeie. Daar past misschien (?) net 1 in. Ik zet die ook in de volle grond. De pompoen kan je nog een soort van hoepeltje van gaas overheen hangen? De watermeloen (worden toch mega zwaar?) zou ik vanuit de hoek richting de grond naast de bak laten groeien. Wou ik eerst ook met de courgette doen voor hij op papier werd verhuisd richting de volle grond. Quote Good things come in small packages
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.