Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Sperciebonen plantjes opgevroten door wat?

Sandrina

Recommended Posts

Mijn vraag zegt het al; mijn man is telkens weer verbaasd dat zijn sperciebonenplantjes worden opgepeuzeld, maar hij kan niet ontdekken wat of wie dat doet. Hij dacht aan slakken, maar kan er geen ontdekken. Of zijn ze na dat feest ergens anders aan het 'uitbuiken'

Wie helpt ons toch bonen uit eigen tuin te eten?

zie ook hier: gaten-in-bladeren-stambonen-t9890.html

Slakken lopen weer naar een plek waar ze kunnen uitbuiken ja. Ze blijven niet naast de plant zitten voor een volgende eetpartij.

Zie ook verder alle topics over slakken. Ontdek je vraat, dan maatregelen nemen, niet wachten tot ze alles op hebben. Maatregelen kunnen erg divers zijn; zie die topics dus, het helpt wel echt, je moet alleen nét even slimmer zijn dan die slak ( no offence )

Ik heb hier in de komkommerplantjes en bonen die buiten staan ook een beestje zitten. Ik kan er ook geen vinden. Zie geen sporen van een slak oid alleen vreetgaatjes, dus denk een rupsje of een kever, Johanneskever. Laatstgenoemde trof ik laatst eentje aan op de aardbeien, die heeft het niet overleefd. Af en toe zie ik larfjes van deze kever in de grond

Wel grappig om te lezen "opgevroten". Echt dialect of niet? Ik lees het hier wel vaker en dacht in het begin nog dat het een tikfout was haha