CleJod Geplaatst: 29 juni 2013 Geplaatst: 29 juni 2013 Ik heb dit jaar voor het eerst zelf komkommerplantjes gekweekt, de plantjes zijn mooi gegroeid en er zitten veel bloemen aan, drie keer is er een vrouwelijk bloemetje gekomen maar telkens sterft deze af. Ik heb proberen komkommertjes te krijgen door:- niks te doen;- met een wattenstaafje meeldraden aangeraakt en op de stamper gedaan;- buiten gezet op een mooie dag.Niets mocht helpen, het arme derde vruchtje is nu ook aan het afsterven. Kan iemand me een tip geven wat ik kan doen om komkommers te krijgen? Quote
Bit Geplaatst: 29 juni 2013 Geplaatst: 29 juni 2013 Misschien kun je iets meer zeggen onder welke condities je de plant(en) hebt staan ?Ik begrijp dat ze dus binnen staan, en af en toe naar buiten mogen ? Hoe staan ze, waar, hoe licht. Komkommers willen licht licht licht. Voor een raam is echt te weinig eigenlijk. Verder ook voldoende vocht ( van onderaf ). Hoe groot is de pot ? Wat heb je gegeven aan mest ? Quote
CleJod Geplaatst: 29 juni 2013 Auteur Geplaatst: 29 juni 2013 Dank je voor de snelle reactie Een foto zegt vaak meer als duizend woorden Verder geef krijgt 'ze' minstens een keer per dag water, 's morgens staat de zon op het raam, geef vloeibare universele voeding eens in de twee weken. Ik heb ze elke keer met mooi weer buiten gezet totdat ze te groot werd én in het begin hebben de luizen geprobeerd te huizen onder de bladeren maar tot nu toe heb ik dat kunnen voorkomen. De nieuwe bladeren hebben ook gaatjes, maar voordat deze er waren stierf de eerste bloem al. Ik zet ze vast in een grotere pot, zie dat de wortels inderdaad de hele pot in beslag hebben genomen. Quote
Bit Geplaatst: 29 juni 2013 Geplaatst: 29 juni 2013 Denk dat je zelf al zal inzien dat de plant veels te weinig licht ontvangt. Vééls te weinig. De plant krijgt van 1 kant licht ( zelf 's ochtonds de zon zeg je ) en dat is te weinig. Er is boven het raam ook nog een overstek. Dit neemt nog eens extra licht weg. En dan die prachtige plant buiten voor het raam. Kortom. Schijnt de zon niet, staat de komkommer eigenlijk in het donker Hopen op een mooie zomer, en veel en liefst hele volle dagen , naar buiten ( wel goed afharden ) Quote
CleJod Geplaatst: 30 juni 2013 Auteur Geplaatst: 30 juni 2013 Heel erg bedankt, ik ga ermee aan de slag en ze krijgt een mooi plekje buiten onder de zon Quote
CleJod Geplaatst: 16 juli 2013 Auteur Geplaatst: 16 juli 2013 Update-time Pikant twee weken verder en de plant is helemaal opgebloeid (meer licht, voeding en een grotere pot) ik ga vandaag de eerste komkommer oogsten sinnin! Quote
speets Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Gefeliciteerd Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
greetje Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 zo! dat was dus een topadvies van bit als je nu al zo'n komkommer kan oogsten! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.