Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb kleine witte wormen in de ui zitten. Ze zitten netboven de wortels wat is het en wat moet ik er aan doen. De uitjes staan in een verhoogde bak maar met alle regen is het wel behoorlijk nat.

Zet latereen foto via de ipad lukt dat niet

Geplaatst:

Wortels naast uien helpt niet echt tegen uienvlieg. Is hardnekkig fabeltje. Andersom helpt ook niet tegen wortelvlieg. Naast elkaar zetten kan wel goed omdat ze beide min of meer gelijke minimale bemesting verdragen en wel goed reageren op wat kali.

Als je niet wilt spuiten (zoals ik) met chemicalien, dan kun je het best een insectengaas over het bedje leggen. Zelf gebruik ik daarvoor goedkope nylon glasgordijnen van Ikea (2 stuks van ca. 8 vierkante meter voor enkele Euro's). Overigens niet zelf bedacht, maar ook een tip van dit forum.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Gaas eroverheen werkt prima, maar dat moet je wel direct bij het planten/zaaien doen. Als je dat doet als er al aantasting is, dan sluit je de beestjes juist op bij hun voer en wordt de aantasting dus nog erger!

Geplaatst:

hier planten we voorjeweetnooit altijd ui pastinaak en kamille samen

we hebben nooit uien/wortelvlieg gezien en het staat gezellie

(kan natuurlijk ook gewoon geluk zijn)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...