loes Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 over een week of 4 hopen we eindelijk de gelukkige bezitters te zijn van een huisje + tuintje.eerst moet er binnen geklust worden maar ook in de tuin moet het een en ander gebeuren. de tuin moet katproof worden maar ik wil ook een stukje moestuin. de tuin is nu volledig bestraat met 1 kleine border: nu gaan katten en moestuin niet zo goed samen. dus ik had bedacht om de moestuin links boven het schuurtje te maken. dat is volgens mij qua zon de beste locatie. en dan kunnen we dat stuk dan met gaaspanelen afzetten ivm de katten. verder de containers naar achterin de tuin verplaatsen zodat ze in de schaduw staan ipv in de volle zon. voor de moestuin wil ik verhoogde borders maken met indeling zoals de makkelijke moestuin. zie ik nog dingen over het hoofd? of andere op- en aanmerkingen? Quote
jarno Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Leuk! Gaan die katten niet over het gaas heen? Of maak je er ook een dak overheen? Quote
loes Geplaatst: 5 juli 2013 Auteur Geplaatst: 5 juli 2013 een dak erover lijkt me wat overdreven maar ze zullen wel in het gaas kunnen klimmen ja.ik wil de katten ook in de tuin houden voor hun eigen veiligheid maar ook om overlast bij anderen te voorkomen.er zijn verschillende manieren om katten binnen de tuin te houden. dat moet tegen die tijd nog even netjes met de buren overlegt worden. wat voorbeelden:net en kabelsgaas optie 1, gaas optie 2 er nog meer opties zoals stroomdraad, of compleet overdekken met gaas maar lijkt me allemaal niets. de tuin moet niet op een gevangenis gaan lijken. Quote
Stan Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Leuk en denk ook eens na om het dak van de schuur/keuken ook als moestuin te gebruiken. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
loes Geplaatst: 5 juli 2013 Auteur Geplaatst: 5 juli 2013 hoe zou je dat dak kunnen gebruiken als moestuin?is dat niet heel erg onhandig? we dachten zelf aan een sedum dak, ooit (tig jaren plan) Quote
Stan Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Indien de dakconstructie goed(genoeg) is kan je b.v. een pompoen over/op het dak laten groeien. Of potten/bakken met wat je maar wil. Als je bij mijn moestuinblog kijkt (de laaste up-date) is ook op een platdak. En met een keukentrapje kan je er dan toch nog bij. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
loes Geplaatst: 5 juli 2013 Auteur Geplaatst: 5 juli 2013 pompoen is nog wel een idee ja. eerst maar eens kijken of ik de planten in de moestuin in leven kan houden.daar zal ik waarschijnlijk pas volgend voorjaar mee beginnen. voor de meeste dingen is het nu te laad om nog te zaaien. een goede voorbereiding is het halve werk. dus als er nog iemand opmerkingen of tips heeft, graag! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.