spike Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 de escar go sakken korrels (de huisdier vriendelijke variant) beschimmelen bij mij! Ik zal nog een foto plaatsen Deze zouden regen vast zijn!! Denk dat ze nu niet meer echt actief zijn en zal nieuwe bij moeten strooien.Vorige jaren gebruikte ik andere en deze verregende.Ik heb ook gewoon slakken vallen met bier! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Ik strooi die korreltjes, wel een ander merk, dunnekes langs de boord van de percelen, een beetje er van af als het kan en dit blijkt zeer efficiënt te zijn, overal liggen lege huisjes, honderden. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Schimmelen is normaal voor Escar-go Ik heb nog een stokoude verpakking, maar ik heb eens ergens gelezen dat de schimmel de werkzaamheid niet verstoort. En dat er aan gewerkt wordt om het schimmelen te voorkomen, omdat het niet zo'n mooi gezicht is. Kennelijk heeft dat nog geen resultaat gehad. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heksenkat Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Slakkenkorrels strooi je het beste onder planten waar het vochtig is, daar zitten ook je slakken, de slakken komen dan niet meer tevoorschijn en je korrels blijven langer droog, omdat ze minder snel vochtig worden.Niet schimmelende korrels? ook de Escar Go is niet vocht bestendig... Quote Het leven is een feest maar je moet zelf de slingers ophangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted July 8, 2013 Author Share Posted July 8, 2013 ik strooide mijn slakken korrels dicht bij waar ik de zaden gepoot heb en wat verder er van af. De jonge uitlopers hebben nog geen bladeren om de korrels droog te houden. Op sommige plaatsen worden ze door het sproeien nat.maar zelfs onder bloempotjes schimmelden ze. De vraag is moet ik nieuwe strooien als ze schimmelen!!Ze zouden watervast zijn. ( de escar go huisdier vriendelijke variant) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 De vraag is moet ik nieuwe strooien als ze schimmelen!!en het antwoord was ....ergens gelezen dat de schimmel de werkzaamheid niet verstoort.Dus ik zou gewoon afwachten: slijmsporen = slakken Off topic:je korrels blijven langer droog, omdat ze minder snel vochtig worden.Cruijffiaanse uitspraak Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jack48 Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 Is het een idee om met water en een beetje chloor te sproeien zoals je met spiritus en groene zeep de luizen bestrijd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts