Paul1985 Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Een rare aanvraat dit jaar, een of ander ongedierte knaagt de paprika en pepers aan.Niet de bladeren, nee de hele vrucht wordt doorgevreten. Aangezien ik in potten kweek leken slakken me niet direct voor de hand liggend door de gebogen rand van de pot, en ik heb er ook nog geen enkele gezien. Wel is er een slijmspoortje te zien waar de vrucht vasthangt aan de plant. Heeft iemand enig idee welk beestje dit veroorzaakt? Mijn hele oogst gaat er zo aan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Slakken. Je moet gewoon regelmatig 's avonds met een zaklampje je plantjes checken en slakjes rapen.En die gebogen rand is trouwens waar ze eventueel graag overnachten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul1985 Posted July 8, 2013 Author Share Posted July 8, 2013 Het vreemde is dat ik nog geen enkel slakje gezien heb.Vorig jaar zat het er vol mee maar had ik nergens last van Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Slijmspoor spreekt voor zich lijkt me... En de slakken willen best wel een stukje reizen voor een lekker hapje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Als er slijm hangt zijn het inderdaad slakken, en ik zet mijn geld in op naaktslakken. Rupsen kunnen het ook opvreten hoor, maar met slijm zijn het wel zeker slakken. Goed zoeken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cees7274 Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 zag er vanmorgen ook een op de tomaten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts