zaaizee Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Hallo!Dit jaar ben ik voor het eerst begonnen op de tuin van een vriendin met een kleine moestuin. Tot nu toe zag ik niets ongewoons in de waterton, maar sinds enkele dagen zie ik bij twee van de vier tonnen een opvallend gele waas over het water drijven. Ik vertrouw het niet.. Kan het ontstaan zijn doordat mijn nichtje haar haren gedompeld heeft in de waterton? Ik bedoel, net zoals je niet met een vuile vork een augurk uit de pot moet halen?Is er hier iemand die hier meer over weet en mij advies kan geven?Dank je wel. Dit zijn de goeie regen tonnen: En dit zijn de twee tonnen met de gele waas: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 De lichte randen die je op de onderste foto ziet doen denken dat het verschijnsel veroorzaakt wordt door een vaste stof waarvan een randje blijft plakken iedere keer als er weer eens water afgenomen wordt. Ik denk daarom aan samengedreven stuifmeel maar dan zou het verschijnsel er al moeten zijn sinds de laatste flinke regenbui en die is , ook in Zeeland dacht ik , alweer een week geleden geweest. Het verklaart ook niet waarom 'het spul' niet in de andere twee tonnen zit. Toevoer van regenwater vanaf een andere plaats mischien , waar zich minder stuifmeel kon ophopen , of werden die andere tonnen gevuld met kraanwater ? Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaaizee Posted July 11, 2013 Author Share Posted July 11, 2013 Er staan ongeveer 7 fruitbomen op 15 meter van de regentonnen. Het is alweer lang geleden dat die in bloei hebben gestaan. Al het water komt van hetzelfde dak. Het zou kunnen natuurlijk..bedankt voor het meedenken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts