Jump to content

Walnoot dood in top, help!

Flaterix

Recommended Posts

Hallo,

Deze walnoot is door mij onbekende redenen in de top afgestorven. Hij is zover ik weet nooit gesnoeid maar het heeft afgelopen jaar hier wel 23 graden gevroren. Nu maakt de boom vanaf de basis nieuwe takken aan tot halverwege de stam. Erg knap van die boom maar ik heb liever dat het weer een beetje fatsoenlijk boommodel wordt.

Mijn gedachte over de aanpak zou zijn: De dode takken en de top er uitzagen en de uitlopers onderaan geleidelijk wegsnoeien, misschien wel over een periode van 1 of 2 jaar om de boom niet in 1 keer teveel te belasten. Wie heeft er meer verstand van dan ik? (mijn kennisniveau ligt op google 1) en heeft tips, ideeen etc.

boom6247137352852420911373530938.jpg

o ja hij of zij die denkt, heeft die nou 2 caravans in zijn moestuin staan? nee naast mijn moestuin heb ik nog een hobby en dat is mijn werk op een kleine camping op de Veluwe, vandaar

De dode takken er uit snoeien lijkt me het beste, een notelaar moet men snoeien terwijl er bladeren op staan, voor de sapstroom, in de winter zou de boom kunnen dood bloeden.

Dan zou ik die boom dit jaar gewoon laten doen teneinde weer kracht op te doen in de wortels en stam en dan volgend jaar die takken weg snoeien die te laag staan.

Dat is mijn gedacht hoor, ik beweer niet dat het ook het beste is.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.