Helly Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 Sterker nog, hij smaakt lekkerder! Is echt een heerlijke variant in de salade. Lekker knapperige nerf, stevige bladeren. Smaakt anders dan gewone groene sla. Die Australische gelbe zijn daarentegen boterzacht. Proeven ook lekker fris. Deze combi vond ik zeker voor herhaling vatbaar. Kan je zo in een restaurant opdienen De zaadjes van de bindsla Cinnamon komen bij Lisa vandaan, ik heb ze uit de doos gehaald. Good things come in small packages
snekermoestuin Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 Ziet er goed uit. dank je Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Rantje Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 Lekker Helly!!! Ik heb de zaden op m'n verlanglijstje gezet De ene helft van d'r site heb ik al zo'n beetje, dus nu de andere helft... Dat soepje moeten we ook eens proberen..'t heeft wel een lekker kleurtje Vandaag kropsla met pluksla en Lollo Rosso...Eten wel erg vaak sla de laatste tijd Oh ja, 1 Sugar Snap!!! Netjes gedeeld met mams Ik de grootste helft natuurlijk http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Helly Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 De ene helft van d'r site heb ik al zo'n beetje, dus nu de andere helft... Eten wel erg vaak sla de laatste tijd Komt hier ook steeds vaker voor, ga me langzamerhand een knijn voelen Ik de grootste helft natuurlijk Good things come in small packages
jeanne-heijmans Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 Hier niet anders, sla en nog eens sla,gelukkig kan ik er nog andere blij mee maken alvorens het door schiet
appelvrouw Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 bloemkooltje uit de kas, gewokt met andere groentes en bestrooid met eigen peterselie en koriander.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 16 mei 2012 Auteur Geplaatst: 16 mei 2012 Heerlijke grote salade Met gemengde sla natuurlijk. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
meekje Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Stamppot van radijsblad en rucola, spekjes erbijnagerecht was rabarbermoes met gember erdoor en een dot slagroom erop! Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Rantje Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Stampot raapstelen! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
appelvrouw Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 De buurman kwam vanmorgen met een vis..een chevesne ( kopvoorn) Ik heb in het staafmixerbakje een saus gemaakt van brood, olijfolie, knoflook en peterselie uit eigen tuin en de vis daarmee ingesmeerd..alufolie erover oven op 250 graden voor 20 minuten...die geur..we hebben er een heel stokbrood ingedoopt ( in de saus..)asperges erbij jongens wat een rijk leven We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 jongens wat een rijk leven Good things come in small packages
Jooze Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Gister een paar asperges, vandaag spinaziesalade en de rest van de week vooral veel gemengde salade Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
eva1986 Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Courgettesoep (courgette niet uit de tuin, maar de "bouillon" wél!) Stampot met rauwe sla (ja, we hebben redelijk veel...) met wat peterselie, koriander en bieslook (ook alle uit de tuin) en spekjes! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
meekje Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Een salade van allerlei slasoorten en kruiden, met een knapperig kippeboutje Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Jorieke123 Geplaatst: 18 mei 2012 Auteur Geplaatst: 18 mei 2012 Nix uit de tuin, want we zijn rete druk voor de moestuindag. Mijn ouders hebben het koken de afgelopen 2 dagen op zich genomen! Luxe he? En ze helpen ook nog eens met de voorbereidingen voor zondag! HULDE Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bonnie f Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Sla met een op de markt gekocht ganzenei en stokbrood.met veel kruiden.Lekker. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Helly Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Hulde idd voor je ouders Jorieke Heerlijk toch dat er eens iemand voor jullie kookt. Als ik al die reakties hier lees, valt mij 1 ding héél duidelijk op: SLA Volgens mij is er geen mens op dit forum die geen sla eet minstens 1x in de week.Vandaag hier ook: SLA Maar wel over de pizza, eronder bodem, saus, ui en kaas, gebakken in de oven, rul gebakken gehakt (gekruid) eroverheen, reepjes sla (Klein Duimpje) en zelfgemaakte knoflooksaus erover. Smikkelen en smullen! Good things come in small packages
Night Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Hier ook gemengde sla vandaag met griekse sate en gebakken aardappeltjes Schrijffouten onder voorbehoud
Melanina Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Hulde idd voor je ouders Jorieke Heerlijk toch dat er eens iemand voor jullie kookt. Als ik al die reakties hier lees, valt mij 1 ding héél duidelijk op: SLA Volgens mij is er geen mens op dit forum die geen sla eet minstens 1x in de week.Vandaag hier ook: SLA Maar wel over de pizza, eronder bodem, saus, ui en kaas, gebakken in de oven, rul gebakken gehakt (gekruid) eroverheen, reepjes sla (Klein Duimpje) en zelfgemaakte knoflooksaus erover. Smikkelen en smullen! sla is mega lekker kan niet wachten tot ik het uit eigen tuin kan eten hoor
Gemma Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Ook hier : sla.Met zelf gemaakte Tzatziki, gebakken aardappeltjes en wat gyros reepjes.( alleen de gyros reepjes zijn gekocht, rest allemaal eigen productie, maar niet allemaal van dit seizoen zoals aardappels ) http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Rantje Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Gister salade, alwéér En net een broodjes gezond met paar soortjes pluksla enzo en radijs, mis alleen de tomaten nog en de komkommer uit eigen tuin http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Raxia Geplaatst: 20 mei 2012 Geplaatst: 20 mei 2012 Hier ook sla als lunch Met geitenkaasje, rucola, pluksla en raapsteeltjes en een dressing (shhh uit een pakje)
Erwin1964 Geplaatst: 20 mei 2012 Geplaatst: 20 mei 2012 Vandaag weer ruim drie kilo rabarber geoogst en klaar gemaakt. Lekkurrrrr En spinazie geoogst, maar die eet ik morgen pas
eva1986 Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 Ik had al een paar keer gesmokkeld met kervelsoep uit de tuin van mn ouders, maar vandaag eerste EIGEN kervel soep! Verder gebakken aardappeltjes (supermarkt) met verse tuinkruiden uit eigen tuin. En een flinke salade uit eigen tuin. Ik zag dat de eerste dingen door gingen schieten, dus ik heb een cm of 4 boven de grond alles afgeknipt, de malse blaadjes in de sla, de rest voor de kippen. Vriendlief verbaasde zich erover dat sla ook SMAAK kan hebben... Whahaha! (geen sla fan, dus zijn eerste rauwe uit eigen tuin salade, eten wat de pot schaft!) En dan nog maar even smokkelen... Ik heb ook 3 (!) hele aardbeien bij pa en ma in de kas gevonden en gesnoept! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Aanbevolen berichten