Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardbeien overwinteren in pot?


groene harrie

Aanbevolen berichten

De plant is goed in staat om een winter te overleven in een pot ja. Op zich zijn aardbeien als plant wel volledig winterhard. Maar wat je wil natuurlijk is dat de bloemaanleg, deze zomer en dit najaar gemaakt ook die winter doorkomt.

Dat is van meerdere factoren afhankelijk. Hoe groot is de pot waarin de plant overwinterd ? Hoe staat de pot opgesteld. Vol in de open ruimte ( koude vrieswind ), beschut ed ?

Wanneer maak je je stekken ? Nu ?

 

Ik heb , door omstandigheden gedwongen, mijn stekken van het vorige seizoen in pot laten overwinteren. Moet ik er wel bij zeggen dat ze in ruime potten stonden, tegen elkaar gepakt en met een dubbel vlies-doek eroverheen, met daar bovenop de sneeuw geschept. Ze hebben het prima gered en ook prima vrucht gedragen ( vroeg in het voorjaar op de bedden uitgepoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn aardbeienplanten staan altijd buiten in hoge en lage bakken en slechts enkel plant zijn uitgevallen. rond de 3 a 4 stuks van de ruim 50 planten.

En ik dek geen enkele bak af.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar heb ik in mijn achtertuin zo'n 120 stekjes in kleine p9 potjes laten staan, wegens omstandigheden geen tijd voor gehad om ze uit te planten. Ik had verwacht een groot gedeelte kwijt te raken maar dat viel mij hard mee. Ik had alleen in de winter wel wat water moeten geven want ze waren echt heel droog. maar uiteindelijk zijn er maar zo'n 20 die het niet overleeft hebben. En dat met de exteme vorst die we nog gehad hebben.

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...