Geplaatst: 26 juli 201311 j Ik heb van alles , niet alles kun je nu nog zaaien, maar is misschien leuk voor volgend seizoen.-snijbiet bright lights (allerlei kleuren dus) kan nu nog wel denk ik.-veldsla, kan nog t/m september-suikermais, is nu te laat.-gemende ronde radijs, kan t/m augustus-savooiekool, is nu te laat-5 soorten tomaten voor volgend jaar-zuring, is nu ook te laat-raapstelen, kan nog t/m augustus-lavas (maggikruid) al moet ik er eerlijk bij zeggen dat het me niet lukt om dit uit zaad op te kweken.-dille, ook te laat nu.-platte peterselie, kan tot begin augustus.-kervel, kan t/m augustus-tuinbonen, voor volgend seizoen-peultjes, idem-bladmosterd, kan nog t/m oktober-knolvenkel, voor volgend jaar-koolrabi, idem Dat was het, hopelijk zit er nog wat bij.Rammenas en Parijse wortletjes heb ik al (de worteltjes hoop ik trouwens van de week te eten )Leuk dat je ook een MMbak hebt. Ik heb er nu twee en een heleboel potten en kratten en een paar wasmanden van de Action. Hopelijk volgend jaar nog een derde MMbak erbij, het is hier een beetje uit de hand aan het lopen hoi hoi ik ben al heel lang op zoek tussen me vriendenkring achter zaad van bladmosterd. suikermais en raapstelen hebben ook wel me aandacht getrokken. is er iets dat jij soms zou kunnen gebruiken van de zaadjes die ik hier liggen heb ? grt fe fe
Geplaatst: 26 juli 201311 j wie oh wie kan mij helpen aan wat zaadjes van Chinese kool??????ter ruil heb ik wat zaad van minzuna, komatsuna die je tot in sept. kunt zaaien.... kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Geplaatst: 5 augustus 201311 j voor de moment ben ik op zoek naar zaden van vrouwenmantel en longkruid . net verdroogde vrouwenmandelbloemen geoogst..ik hoop dat het ( zeer fijne) zaad er goed uit komt. Als je nog belangstelling hebt stuur me maar een pb We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 augustus 201311 j wie oh wie kan mij helpen aan wat zaadjes van Chinese kool??????ter ruil heb ik wat zaad van minzuna, komatsuna die je tot in sept. kunt zaaien....Heb je die inmiddels al gekregen? Anders heb ik wel wat zaadjes voor je.
Geplaatst: 5 augustus 201311 j hallo allemaal, ik heb hier zo veel leuke en bijzondere planten gezien dat ik heel veel inspiratie heb wat ik allemaal wel niet wil planten volgend jaar. Om er alvast mee bezig te kunnen zijn wil ik heel graag ruilen. ik ben nog een nieuw lid en ik weet dat er mensen helaas op deze website nooit zaadjes terug hebben ontvangen. Daarom wil ik best eerst de zaadjes sturen en dan pas ontvangen Ik hoop dat ik ook iets leuks voor jullie heb want mijn zaadjes zijn nogal normaal Kan ik jou niet helpen dan wil ik ook aanbieden om in plaats van jou blij te maken een kindje blij te maken. en in naam van de secret toy society hier in de buurt een zelf gemaakte knuffel te verstoppen die het eerste kind wat het vind dan mag houden. Voor de hele uitleg kijk dan op hun blog : http://thetoysociety.blogspot.nl/ Wat voor zaadjes heb ik in de aanbieding: donkergroene krul peterselie ( gekocht)sweet basil large leaved ( gekocht)bladkoriander ( gekocht)rijnsburger ui ( gekocht)rozemarijn ( staat geen speciale naam bij of die heb ik al van het zakje afgescheurd, maar ook gekocht)kousenband ( katang pandjang) ook gekochtgoudsbloem ( gekocht) straal aster ( gekocht)hungarian hot wax peper ( ik weet bijna zeker dat het deze soort peper is maar ik heb de plant zonder kaartje gekocht dus 100 % weet ik het niet zeker) Deze zaadjes ga ik morgen oogsten ( wel mijn eerste keer dus weet niet of het meteen goed gaat kwa kiemkracht)Rode spaanse peper ( denk ik tenminste lijkt er wel heel veel op maar ook zonder kaartje gekocht) Ook van deze pepers wil ik morgen de zaden oogsten maar wederom de eerste keer dus geen idee of het meteen goed gaat kwa kiemkracht Al deze zakjes zijn aangebroken, maar ik heb elke keer maar een paar zaadjes nodig en dan de rest van de zakjes over:) Wat zoek ik : Ik vind eigenlijk alles wel leuk maar deze planten zijn mij vooral opgevallen: peterselie wortel roma tomaatpaprika purple beautypeper pasilla lagioboerenkool scarlet ( die paarse vind ik zo mooi!) maar van spinazie die ik nu nog kan zaaien wordt ik ook heel blij. Eigenlijk van alle zaden wel Volgens mij is het normaal om dit soort dingen te regelen via Pb? geen idee maar het mag in ieder geval wel
Geplaatst: 5 augustus 201311 j @pepper....ik heb je een pbtje gestuurd! kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Geplaatst: 7 augustus 201311 j voor de moment ben ik op zoek naar zaden van vrouwenmantel en longkruid . net verdroogde vrouwenmandelbloemen geoogst..ik hoop dat het ( zeer fijne) zaad er goed uit komt. Als je nog belangstelling hebt stuur me maar een pb wow, echt ? heel graag. is er soms iets van mijn zaden lijstje waar ik je een plezier mee zou kunnen doen??
Geplaatst: 9 augustus 201311 j Re: Zaden gevraagd Ik heb alweer wat ruilen achter de rug dus hier is een update welke zaadjes ik nog heb dat is al wat geslinkt maar wat heb ik er leuke soorten voor terug ! en van alles nog wat bewaard voor volgend jaar. Dus denk dat mijn moestuin volgend jaar twee keer zo groot is Wat voor zaadjes heb ik in de aanbieding: rijnsburger ui ( gekocht)goudsbloem ( gekocht) straal aster ( gekocht)hungarian hot wax peper ( ik weet bijna zeker dat het deze soort peper is maar ik heb de plant zonder kaartje gekocht dus 100 % weet ik het niet zeker) Deze zaadjes ga ik morgen oogsten ( wel mijn eerste keer dus weet niet of het meteen goed gaat kwa kiemkracht)Rode spaanse peper ( denk ik tenminste lijkt er wel heel veel op maar ook zonder kaartje gekocht) Ook van deze pepers wil ik morgen de zaden oogsten maar wederom de eerste keer dus geen idee of het meteen goed gaat kwa kiemkracht Al deze zakjes zijn aangebroken, maar ik heb elke keer maar een paar zaadjes nodig en dan de rest van de zakjes over:) Wat zoek ik : Ik vind eigenlijk alles wel leuk maar deze planten zijn mij vooral opgevallen: tomato Rainbow blend F1 hybrid ( zijn allerlei kleuren snoep tomaatjes, komen die eigenlijk aan 1 plant of krijg je uit die zaadjes meerdere soorten planten met verschillende kleuren tomaatjes?)paprika purple beautypeper pasilla lagio OW en al het eten in het paars vind ik helemaal mooi! Dus als je een paarse soort over hebt die hier niet bij staat wordt ik er vast ook heel blij van:)
Geplaatst: 6 september 201311 j Hoi ik heb nog de paarse bloemkool. Die kun je ook in september nog zaaien. Ik weet niet of je daar belang bij hebt. Groetjes jessica:DP.s ook heb ik nog pak choi green stem tot met okt te zaaien.Boerenkool nero di toscana kan ook tot met okt zaaien.Paprika chocolate beauty f1 feb-april zaaien.Andijvie ricca d'inverno -brina tot met september zaaien.Tomaat yellow pear maart-april buiten februari binnen zaaien.Peterselie comune 2 april juni zaaien.
Geplaatst: 6 september 201311 j voor de moment ben ik op zoek naar zaden van vrouwenmantel en longkruid .Ik heb de zaden van de vrouwenmantel gedroogd..tenminste de bruin geworden bloemetjes. Verder zit er heel fijn spul bij...minstens zo fijn als bij een digitalis. Zal ik je de hele verdroogde berg bloemetjes sturen zodat je dat kunt uitzaaien?Of zal ik het door een zeef gooien, en dan de resten sturen..het zal zaad en zand zijn denk ik, ik heb nog nooit het zaad van de vrouwenmantel gezien... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 september 201311 j Hoi ik heb nog de paarse bloemkool. Die kun je ook in september nog zaaien. Ik weet niet of je daar belang bij hebt. Groetjes jessica:DP.s ook heb ik nog pak choi green stem tot met okt te zaaien.Boerenkool nero di toscana kan ook tot met okt zaaien.Paprika chocolate beauty f1 feb-april zaaien.Andijvie ricca d'inverno -brina tot met september zaaien.Tomaat yellow pear maart-april buiten februari binnen zaaien.Peterselie comune 2 april juni zaaien. Ow wow die paarse bloemkool zou ik graag ontvangen! Daar ben wel heel benieuwd naar. Die pak choi vind ik ook wel lekker! wat wil jij van mij ? Ik zal je wel ff een pbtje sturen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.