Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Zaden gevraagd

Recommended Posts

Ik heb wel zaden van Romeinse Mini sla (Lactuca sativa) geen idee of dit hetzelfde is. Het lijkt er wel heel erg op en is in ieder geval erg lekker . Ze zijn van Intratuin (eigen merk) en er staat op dat ze nog tot begin augustus buiten gezaaid kunnen worden. Geen idee hoeveel ik er nog heb, het is vrij fijn spul dus ik denk al gauw een stuk of 100. Ik wil er zelf ook wel iets van houden maar hier zou ik jaren over doen dus ik kan best wat missen.

Als je interesse hebt zou ik het het leukst vonden om te ruilen voor iets wat geschikt is voor de Makkelijke Moestuinbak en wat ik nu nog kan zaaien en in herft of winter oogsten.

Ik heb gele boterboontjes, rammenas, snijandijvie is ook leuk kun je afsnijden tot op 3 á 4 cm. groeit gewoon weer verder.

Gemengde baby leaf is ook leuk. Paksoi, ronde Parijse worteltjes. Bloemkool wordt wel groot...kan ook in een grote pot.

Ik hoor het wel van je

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Ik heb wel zin in wat paksoi, gele boterboontjes en bloemkool.

Va bloemkool zomaar een paar om eens uit te proberen. Van de andere ook niet te veel hoor, ik heb uiteindelijk maar weinig plek. En snijandijvie vind ik ook wel leuk, zomaar voor één vak van de MMbak.

Hoeveel van de Romeinse minisla wil je ongeveer?

Ik kan het woensdag naar je toe sturen, want dan ben ik in de buurt van een postkantoor.

Wil je misschien ook nog iets anders? Ik heb van alles.

Ik heb wel zin in wat paksoi, gele boterboontjes en bloemkool.

Va bloemkool zomaar een paar om eens uit te proberen. Van de andere ook niet te veel hoor, ik heb uiteindelijk maar weinig plek. En snijandijvie vind ik ook wel leuk, zomaar voor één vak van de MMbak.

Hoeveel van de Romeinse minisla wil je ongeveer?

Ik kan het woensdag naar je toe sturen, want dan ben ik in de buurt van een postkantoor.

Wil je misschien ook nog iets anders? Ik heb van alles.

Wat heb je nog meer dan? Ik heb ook nog rammenas ga ik ook ff proberen kun je nog zaaien tm. augustus.

Stuur je even een PBtje met mijn adres. Ik heb ook een MMoestuin leuk hé!

Ik heb van alles , niet alles kun je nu nog zaaien, maar is misschien leuk voor volgend seizoen.

-snijbiet bright lights (allerlei kleuren dus) kan nu nog wel denk ik.

-veldsla, kan nog t/m september

-suikermais, is nu te laat.

-gemende ronde radijs, kan t/m augustus

-savooiekool, is nu te laat

-5 soorten tomaten voor volgend jaar

-zuring, is nu ook te laat

-raapstelen, kan nog t/m augustus

-lavas (maggikruid) al moet ik er eerlijk bij zeggen dat het me niet lukt om dit uit zaad op te kweken.

-dille, ook te laat nu.

-platte peterselie, kan tot begin augustus.

-kervel, kan t/m augustus

-tuinbonen, voor volgend seizoen

-peultjes, idem

-bladmosterd, kan nog t/m oktober

-knolvenkel, voor volgend jaar

-koolrabi, idem

Dat was het, hopelijk zit er nog wat bij.Rammenas en Parijse wortletjes heb ik al (de worteltjes hoop ik trouwens van de week te eten )

Leuk dat je ook een MMbak hebt. Ik heb er nu twee en een heleboel potten en kratten en een paar wasmanden van de Action. Hopelijk volgend jaar nog een derde MMbak erbij, het is hier een beetje uit de hand aan het lopen

Ik zou veldsla en snijbiet nog wel willen Jenneke.

Ik heb een bak van 2m.50 x 60 x 40 hoog. En nog grote plastic bakken van 40x40. Plus nog een houten bak van 60x 40 en nog een van 90x40.

Plus nog de grote bloempotten pffff best wel veel hoor Ik heb het ernstig te pakken Ik stuur je even mijn adres.

Oh, dat is raar, want ik besta nog wel degelijk hoor

Ik heb net ook gewoon zonder problemen ingelogd en ik heb al eens een pb van een ander forumlid gehad dus ik snap het niet

Ik vergat trouwens nog roodlof bij m'n lijstje te zetten, dat kan deze maand nog gezaaid worden.

Ik zal ook even proberen of ik jouw een pb kan sturen, dan heb je vast mijn adres. En misschien dat antwoorden dan wel lukt.

Ik heb je net een pb gestuurd en dat is geloof ik wel gelukt. Ik kreeg geen rare melding of zo gelukkig.

Leuk ik kijk er naar uit

Ik kan jouw zaden helaas pas woensdag verzenden. De roodlof doe ik er ook bij, volgens de verpakking kun je dat t/m juli zaaien, dus zou moeten gaan al is het vorig jaar niet gelukt bij mij. Maar ik doe dit jaar gewoon weer een poging.

Die zakjes dat was eerlijk gezegd toeval, heb je te danken aan het feit dat ik m'n rotzooi vaak niet opruim Het zijn lege verpakkingen die ik niet weggegooid had. Had lopen verzinnen waar ik de zaadjes nou toch eens in kon stoppen en toen zag ik deze ineens liggen. Had er precies 4

En die kaart dat vond ik gewoon grappig, mijn geboorteplaats is best leuk en gezellig (niet perfect hoor, er valt genoeg te mopperen )

Veel plezier met de zaden, hopelijk doen ze het goed

hoi hoi allemaal,

wat leuk dat er hier een topic is om zaad te ruilen.

ik heb zelf voor te ruilen :

bieslookzaad,

zaad van klaprozen (maanzaad),

koolrapen,

doperwten,

en binnenkort

rucola

venkel

krulkervel

radijsjes

ze zijn alle sinds al op goed op weg.

voor de moment ben ik op zoek naar zaden van vrouwenmantel en longkruid .

maar uiteindelijk wil ik een heel zaad collectie van alle eetbare planten soorten proberen verzamelen. ik heb 4 verschillende tuinen waar ik eetbare planten kan en mag kweken bij vrienden voor vrienden en mezelf

dus als iemand geïnteresseerd is in ruilen van zaden wat dan ok zou ik fijn vinden.

groetjes fe fe

Ik heb gele boterboontjes, rammenas, snijandijvie is ook leuk kun je afsnijden tot op 3 á 4 cm. groeit gewoon weer verder.

Gemengde baby leaf is ook leuk. Paksoi, ronde Parijse worteltjes. Bloemkool wordt wel groot...kan ook in een grote pot.

Ik hoor het wel van je

hoi hoi,

is er nog kans op zaadjes van rammenas en paksoi ?? ik kan ze ruilen met bieslookzaadjes, koolraap, klaprozen, doperwten en in me tuin is er nog van alles zaad aan het produceren ik kan ok stekjes ruilen ma dat zal mss al iets moeilijker op te sturen.

groetjes fe fe