Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ribes rubrum, Jonkheer van Tets


mmmargot

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Sinds vorig jaar heb ik bessenstruikjes in bakken staan (op mijn moesbalkon). Aan het einde van het seizoen leken ze last te hebben van een ziekte, ik denk bladvalziekte? Er zaten bruine vlekken op de bladeren. Ik las toen op internet dat ik er op dat moment niets meer aan kon doen.

Nu is het voorjaar en komen er weer nieuwe blaadjes aan, maar nu kan ik niet meer vinden wat ik ook alweer moest doen om bladvalziekte tegen te gaan.. Weet iemand meer?

Verder lees ik ook dat er in het voorjaar gesnoeid moet worden, maar dat wil ik eigenlijk niet, omdat de struikjes er vooral staan om inkijk tegen te gaan. Wat gebeurt er als ik niet snoei?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de struikjes kaal worden aan eind seizoen is normaal, de herfst he alle blaadjes vallen tegen inkijk niet zo geschikt dus.

snoeien moet je zelf weten, als je niet wil snoeien dan sla je over gebeurd nietzoveel mischien wat minder opobrengst en grotere struiken dan doorsnee maar goed de boel is nog jong en dan is snboei niet zo heel belangrijk pas na jaar of wat begin ik te snoeien.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de struikjes kaal worden aan eind seizoen is normaal, de herfst he alle blaadjes vallen tegen inkijk niet zo geschikt dus.

Haha, ja dat weet ik, maar dat was het niet Er kwamen veel bruine vlekken op en het leek op de plaatjes van bladvalziekte die ik op internet vond: http://www.bayergarden.nl/SCGARDENBLX/problems_nlnl.nsf/CMSAllByIntID/DBRN-69WHAZ?OpenDocument

Het gaat ook vooral om inkijk in de zomer als we op het balkon zitten, dat doen we in de winter niet zo vaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik dacht serieus dat het de herfst was

Iemand had die vraag vorige week met een druif, het adies daarbij was om in iedergeval blad van vorig jaar goed opte ruimen, dat er niks van ligt,

verder elk blaadje wat het dit jaar krijgt onmiddelijk weg te plukken en uiteindelijk als dat niet helpt een gif te gebruiken mar weet niet meer welk, dat weet frank hier wel mocht je dat willen doen, maar vooralsnog niet nodig pas weer als je het ziet.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...