Itoero Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Aan mijn suikermeloen (Galia) zijn al enkele lichtgekleurde meloentjes verschenen.Is dat een kruising of een foutje?Het meloentje heeft ook een vreemde vorm.Diezelfde plant maakt ronde en grotere ovale vruchten...komt dat vaak voor?Als ze mooi afrijpen, maakt het me weinig uit, maar ik vraag me toch af waarom die plant zo raar doet. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Heb door de jaren opgemerkt dat dit rasafhankelijk is. Had dit enkel aan de planten met teveel meloenen (meer dan 5 per plant) aan, dus zal door een voedingstekort komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elizabet Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Is dat niet gewoon een onbevruchte? Mijn pompoen heeft ook 2 goed groeiende groene vruchtbeginsels, en eentje die klein blijft en geel aan t worden is. Volgens mij is die gewoon niet bevrucht. Quote elizabet.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts