Geplaatst: 25 juli 201312 j Hoi, Op het terras zitten er duizenden mini rode spinnetjes...heeft iemand daar ook last van?Wat kan je daaraan doen en door wat zijn ze aanwezig? Andere jaren had ik er geen last van?Als ik de terras afspuit dan zijn ze daar in de kortste keren terug, eens het terras droog is duurt het nog geen half uur en zijn er daar terug grtjs,Katrien
Geplaatst: 26 juli 201312 j Wat voor 'last' heb je er precies van? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 26 juli 201312 j Hoogstwaarschijnlijk zijn het fluweelmijten. Roofdiertjes die graag bladluizen en spint opeten. Nuttige diertjes dus in je tuin. Zou ze gewoon laten zijn. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 26 juli 201312 j Het kan fluweelmijt zijn. Dat is een zeer nuttige roofmijt die misschien, ja ach misschien, een keer uitslag bij je bezorgt als hij onverhoopt een keer in je broekspijp kruipt. Als het een nest echte spinnetjes is, dat bvb zojuist is uitgekomen in een warme spouw van je muur, zullen ze over een paar dagen alwel vertrokken zijn hoor. Je kunt bekijken of het lijf uit 2 duidelijke segmenten bestaat (spin) of uit 1 segment (mijt) en daarna beslissen of het werkelijk zo'n probleem is. Je kunt azijn of baksoda langs je kozijnen en drempels gieten, dan heb je al een groot deel afgeweerd. Je kunt echter niet voorkomen dat ze door kieren naar binnen komen en meteen gaan spuiten met chemische middelen zou ik persoonlijk erg ver vinden gaan voor een tijdelijk probleem. Succes!
Geplaatst: 26 juli 201312 j Hoogstwaarschijnlijk zijn het fluweelmijten. Roofdiertjes die graag bladluizen en spint opeten. Nuttige diertjes dus in je tuin. Zou ze gewoon laten zijn.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.