kreupel Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Hallo allemaal, Ik zit een beetje te dubben... Over anderhalve week krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning, met daarbij een tuin. Ik wil daar een Vierkantemetertuin aanleggen, de bak zelf is al in de maak. Maar... Ik verwacht in april weinig tijd/ruimte te hebben om echt te gaan opzaaien in het nieuwe huis, en ik ben bang dat het vooral in de weg staat i.v.m schilderen etc. Ik heb wel al vanalles in huis gehaald en wil graag wel zelf alles proberen op te zaaien (i.p.v. plantjes te kopen). Het gaat om; spinazie, bieten, zomerwortel, paksoi, ui, bosui, broccoli, spinazie, evt. boerenkool, prei) Opties:1. Nu al in de vensterbank in een kweekbakje gaan opzaaien, waar het in ons oude huis niet in de weg staat (en dan oververhuizen en ergens in mei ongeveer planten in de nieuwe Vierkantemetertuin, klopt dat qua tijd? Als ik de zakjes bekijk heeft alles tussen de 10 en 20 dagen nodig om op te komen) 2. Wachten, wachten, wachten... en pas eind april beginnen met opzaaien (en dan buiten of ook in de vensterbank?). Quote
dennislp Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Ik zelf denk dat eind april erg laat is, en dat je het beter gewoon nu binnen kan zaaien volgens de datum die op de zakjes vermeld staat. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Ik ben een paar keer verhuisd, en kan je aanraden nu niet te gaan zaaien Tijdens het verhuizen kan er van alles gebeuren met je zaaikasje (niet iedereen is zo voorzichtig als jij), en het zou zonde zijn als je door tijdgebrek je kasje vergeet en alles uitdroogt of te hard groeit en dan omstort. Ik zou (maar dan voornamelijk uit ervaring ) beginnen met dingen die je direct in het tuintje kan zaaien, en dan volgend jaar de dingen gaan telen die meer aandacht en tijd nodig hebben. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Met een hoop dingen kun je gewoon wachten hoor met zaaien eind april kan prima voor de dingen die je opnoemt alleen de prei als het zomerprei is wat laat is het herfst/winter prei kan het prima, iedereen hier is gewoon tevroeg met van alles zaaien. Quote Players only love you when they're playing.
bonnie f Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Of je koopt dit jaar een paar plantjes ipv zaaien.Verhuizen geeft al genoeg stress. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Jorieke123 Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 En de zaden kan je nog jaren gebruiken, dus het is geen weggegooid geld. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Zaaien is toch ontspannend ik zou gewoon tussen je verhuis dozen even lekker gaan zaaien als je geen zin hebt om uit te pakken. Quote Players only love you when they're playing.
kreupel Geplaatst: 21 maart 2011 Auteur Geplaatst: 21 maart 2011 Haha ja dat is een goeie Iedereen alvast bedankt voor de reacties! Ik ben er nog niet helemaal uit, het verhuizen op zich daar maak ik me geen zorgen over. We hebben een maand overbrugging en daarom dacht ik in het oude huis te zaaien, terwijl we daar staan te schilderen. En dan vlak voor we echt 'over' gaan (wordt 1 ritje met bank, koelkast en bed op een aanhanger) de bakjes in het nieuwe huis neer te zetten. Het is namelijk maar een kwartiertje hier vandaan, en we hebben niet veel te verhuizen Ik zal alles nog even goed overwegen! Quote
dennislp Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Ach, die zaadjes zijn nou ook niet zo duur dat het een ramp is als ze beschadigen! Ok, zonde wel.. maarja anders had je ze helemaal niet! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.