Juul Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Dient men ook rekening te houden met hoge en lage planten i.v.m. schaduw? Bijvoorbeeld alle hoge planten achter in de bak en de lage voor. Of kan alles gewoon door elkaar heen staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Onder of achter je boerenkoolplant zal een andijvieplant minder groeien ja, als die boerenkool licht weg neemt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Ik probeer dat wel in ieder geval, maar het hangt denk ik ook af van waar je bak staat. Die van mij staan allebei met één kant tegen de schutting, dus leek het mij het meest logische de hoogste planten aan de schuttingkant te zetten.Is je bak rondom vrij, en heb je de hele dag zon dan kun je er ook voor kiezen de hoogste planten in het midden of aan de noordkant te zetten. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook wel eens de mist mee in ga. Zo zijn m'n zilverstelen veel harder gegroeid dan ik dacht en die zetten nu de regenboog-snijbiet een beetje in de schaduw. En in m'n andere bak zet de doorgeschoten bloeiende bladmosterd de jonge palmkool in de schaduw. Maar de bloemen trekken veel hommels e.d. aan en omdat ik die tot nu toe erg weinig zag, mag de bladmosterd toch nog even blijven staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansi Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Normaal gesproken kun je het beste de grootste plantensoorten achteraan en de kleinere soorten vooraan zetten. m.v.g.Hansi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts