Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Verplaatsen Aalbes en Kruisbes


Rimco

Aanbevolen berichten

Ik had een vraagje.

Op mijn grond stonden een stel aalbessen en kruisbessen...echter deze staan echt super dicht op elkaar.

Nu wil ik ze wat meer uit elkaar zetten en beetje een logische indeling maken.

Kan ik deze nog verplaatsen en zo ja, wanneer en hoe kan ik dat dan het beste doen?

 

Mijn dank is groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto ? Struik en standplaats nu, foto van splitsen, en foto later van de situatie 2 weken later.

Ik zou het zelf nu dus écht niet doen ( bijna álles kan, met een hoop kunstgrepen, in het algemeen is nu wachten wel de beste raad lijkt mij ) met die warmte ?

 

Dan: wat versta je onder splitsen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto ? Struik en standplaats nu, foto van splitsen, en foto later van de situatie 2 weken later.

Ik zou het zelf nu dus écht niet doen ( bijna álles kan, met een hoop kunstgrepen, in het algemeen is nu wachten wel de beste raad lijkt mij ) met die warmte ?

 

Dan: wat versta je onder splitsen ?

 

 

Uhh, ik bedoelde ook nier nu, maar kan me voorstellen dat ik dat iets duidelijker kon wegzetten.

Ik heb jier een struik die zo breed is als twee a drie mannen en manhoog. Omdat deze totaal overwoekerd was door de vuurdoorn, heb ik die toch gesnoeid, was de enige manier om m vrij te maken. Hij lijkt er wel goed van te bekomen..fris jong blad zie ik verschijnen. Eind september ga ik deze uitgraven en de wortel in drie delen splitsen. Gewoon met de hakbijl, dacht ik. Of zaag?..

Elk gesplitst deel heeft dan een of meerdere stammen.

 

Excuses voor de spelling. Blijft lastig tikken op de ipad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, bedenk ik me nu, trek ik me nooit zoveel aan van regels. Zo zou je van een aalbes ook geen zomerstek kunnen maken. Met het vrijmaken van de struik, heb ik heel wat plantjes gestekt en die lojken toch echt aangeslagen te zijn...

 

Idem, pastinaken moet je niet verplaatsen, dus de uitgedunde plantjes wegdoen. Ik heb ze weggezet v weggegooid en ze zijn stuk voor stik aangeslagen.

 

Soms moet je gewoon durven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso moet je gewoon durven ja. Eens. Het is ook maar een tuin he ? zóveel durf heb je helemaal niet nodig.

 

Maar van de regel dat je aalbes niet zou mogen / kunnen stekken in de zomer heb ik nog nooit gehoord. Rijtje zomerstekken aalbes zijn bij mij ook goed aangeslagen. Kruisbessen doen het bij mij lastiger, maar heb ik er ook een aantal die het doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...