Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wat is er gebeurd met mijn geraniums ?

ies33

Recommended Posts

Ik heb mijn geraniums (staande) in de kelder laten overwinteren. Ze kwamen er beschimmeld uit. Echter toen ik de takjes wegtrok zat er bij de helft van de planten net onder de aarde heel kleine wit roze spruitjes. Snel groeide die uit tot stevige kropjes blad. Maar wat werden dit...... Het werden heel grote begonia planten met grote bloemen. Hoe kan dat ???

Hahaha. Nouwww. Is niet zó moeilijk. Dat kán dus niet.

Althans; een staande geranium wordt niet opeens na de winter een begonia. Hangende geraniums wél.

Je zal óf de geraniums gepoot hebben op de begonia's van het jaar ervoor ( weet je dat nog ? )

óf in de kwekerij is potgrond gebruikt voor het maken van de geraniums, waar de begonia bollen al in zaten ( vergissing van de zaak )

óf je ziet het een beetje verkeerd, of bent iets vergeten óf wat anders.

Waarom hangende geraniums wel ?

Ik ga de foto,s zoeken. Ik heb nog foto van de geraniums uitgeschud met weinig aarde in de kelder.

Zelf dacht ik dat ze gestekt hebben op een begonia knol. Ik kan echter nergens vinden dat dit gebruikelijk is of dat kan ?

Zelf dacht ik dat ze gestekt hebben op een begonia knol. Ik kan echter nergens vinden dat dit gebruikelijk is of dat kan ?

Nee, echt onmogelijk ( wel dat er bij gróót toeval in jouw potgrond begoniabollen terecht kwamen )

En sorry. Ik dacht, laat ik es grappig wezen. Maar ook hangende geraniums niet nee.

überhaubt: geraniums en begonia's hebben echt 0,0 met elkaar iets. Helemaal 0.

Helaas is de kweker waar ik de geraniums gehaald hebt gestopt met kweken, was niet meer haalbaar

het is nu een winkel met ingekochte bloemen.Met andere eigenaar.

Het was een heel actieve zeer uitgebreide kwekerij. En misschien waren ze het laatste jaar wel overspannen aan het raken .

Ik ga er maar vanuit dat er knolletjes in de potgrond zaten. wel grappig deze moeten heel klein zijn geweest zodat ze verstopt zaten. Dat daar toch nu al van die grote stevige begonias uit kunnen komen ! knap.

Ik heb zelf wat begionia,s gekocht met kale stelen gevrommeld blad en rommelige bloemen.

Die uit de kelder zijn veel mooier een dikke bos puntig blad met in het begin een rood randje . Geen steel te zien . De bloemen die nu komen zijn lekker simpel