Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Melkproducten wecken

snekermoestuin

Recommended Posts

In mijn weck boek staat dat je nooit zuivel kunt wecken.

Ik maak mijn courgettesoep zo ver mogelijk af maar zonder de room of creme fraiche er in. Dan kan ik hem wecken. En als ik het dan later ga gebruiken dan kook ik hem verder af met creme fraiche er in.

Dan kan ik voortaan maar beter daarna de melkproducten toevoegen.

Melk wordt inderdaad ook gestelliseerd en is dan lang houdbaar, maar hoe dat met room of boursin is...

Normaal vries ik het ook altijd in, maar nu wilde ik ook een keer courgette soep wecken.

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Het gaat hier om melkproducten te samen met een aantal andere componenten, lijkt mij geen goed plan omdat je niet weet welke uitwerking deze producten op de lange duur op elkaar hebben.

Voor zover ik weet werd er vroeger melk geweckt, afgeroomd (room werd voor boter maken gebruikt) werd de melk in gesteriliseerde potten gedaan en geweckt, ik dacht een half uur lang vanaf kookpunt. Maar verder reikt mijn geheugen nu ook weer niet aangezien ik klein was toen ik dit heb mee gemaakt...ik dacht dat het een overblijfsel was uit de oorlog waar vaker melk werd geweckt en ook vaak zo werd verkocht aan stadsmensen die op het platte land op zoek waren naar voedsel. Maar zou ook kunnen zijn om de melkloze tijd door te kunnen brengen als de koe droog werd gezet in de laatste maanden van de dracht. Veel mensen hadden vroeger maar 1 koe namelijk )

MVG

Danuta

MVG

Danuta

• 1 month later...