Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In mijn weck boek staat dat je nooit zuivel kunt wecken.

Ik maak mijn courgettesoep zo ver mogelijk af maar zonder de room of creme fraiche er in. Dan kan ik hem wecken. En als ik het dan later ga gebruiken dan kook ik hem verder af met creme fraiche er in.

Geplaatst:

Soepen met melkproducten erin beter invriezen of wecken zonder de melkproducten en die later naar behoefte toevoegen....

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Het gaat hier om melkproducten te samen met een aantal andere componenten, lijkt mij geen goed plan omdat je niet weet welke uitwerking deze producten op de lange duur op elkaar hebben.

Voor zover ik weet werd er vroeger melk geweckt, afgeroomd (room werd voor boter maken gebruikt) werd de melk in gesteriliseerde potten gedaan en geweckt, ik dacht een half uur lang vanaf kookpunt. Maar verder reikt mijn geheugen nu ook weer niet aangezien ik klein was toen ik dit heb mee gemaakt...ik dacht dat het een overblijfsel was uit de oorlog waar vaker melk werd geweckt en ook vaak zo werd verkocht aan stadsmensen die op het platte land op zoek waren naar voedsel. Maar zou ook kunnen zijn om de melkloze tijd door te kunnen brengen als de koe droog werd gezet in de laatste maanden van de dracht. Veel mensen hadden vroeger maar 1 koe namelijk )

MVG

Danuta

MVG

Danuta

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Wecken van producten vermengd met melkproducten wordt afgeraden...dus ik denk niet dat er mensen zijn die daar ervaringen mee hebben )

Volgens mij kun je zo iets ook veel beter invriezen om problemen te voorkomen ....

MVG

Danuta

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...