Jump to content

Vlooien op boerenkool!?

mom2chth

Recommended Posts

Behalve dat ik al een heleboel kleine rupsen heb weggehaald zitten er ook vlooien op de boerenkool?? Lijken me tenminste vlooien, ze zijn zwart en springen snel weg, lijken niet helemaal hetzelfde als de vlooien op de kat die ik wel eens gezien heb. Nu de kat gelijk weer iets tegen vlooien gegeven want ondanks dat ik dat voor onze vakantie had gedaan zag ik er toch 2 in zijn nek. Frontline werkt normaal goed dus of hij nou iets opgelopen is in de tuin? dus maar een extra behandeling gegeven en nu is hij weer vlo vrij maar vraag me toch af wat ze in de boerenkool moeten en of het kwaad kan?

In ieder geval zijn je "vlooien" op de boerenkool in geen geval dezelfde als die op je kat zitten.

Kunnen luizen zijn wellicht, maar die springen bij mijn weten toch niet weg Stan ?

Er zijn ook ( een soort heel klein glanzend zwart kevertje ) een soort van springbeestjes. Ik weet alleen niet hoe die heten. Ze zitten bij mij wel graag op de Lavatera. Soms is die helemaal zwart er van. Die dingen springen wél. Geen vlooien hoor dacht ik toch. Hoe heten die dingen nou ... ?

Ik ben niet zo goed met insecten.