mom2chth Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Behalve dat ik al een heleboel kleine rupsen heb weggehaald zitten er ook vlooien op de boerenkool?? Lijken me tenminste vlooien, ze zijn zwart en springen snel weg, lijken niet helemaal hetzelfde als de vlooien op de kat die ik wel eens gezien heb. Nu de kat gelijk weer iets tegen vlooien gegeven want ondanks dat ik dat voor onze vakantie had gedaan zag ik er toch 2 in zijn nek. Frontline werkt normaal goed dus of hij nou iets opgelopen is in de tuin? dus maar een extra behandeling gegeven en nu is hij weer vlo vrij maar vraag me toch af wat ze in de boerenkool moeten en of het kwaad kan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Ik denk dat je zwarte luizen hebt op je plant. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 In ieder geval zijn je "vlooien" op de boerenkool in geen geval dezelfde als die op je kat zitten.Kunnen luizen zijn wellicht, maar die springen bij mijn weten toch niet weg Stan ? Er zijn ook ( een soort heel klein glanzend zwart kevertje ) een soort van springbeestjes. Ik weet alleen niet hoe die heten. Ze zitten bij mij wel graag op de Lavatera. Soms is die helemaal zwart er van. Die dingen springen wél. Geen vlooien hoor dacht ik toch. Hoe heten die dingen nou ... ?Ik ben niet zo goed met insecten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 @Bit, idd luizen springen niet . Ze vliegen . en mijn ervaring is dat de zwarte net iets beweeglijker zijn. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 AardvlooienDit zijn eigenlijk kevertjes Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mom2chth Posted August 6, 2013 Author Share Posted August 6, 2013 Kunnen ze kwaad en waarom zitten ze daar?? Zal morgen ff foto maken als dat lukt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Klik svp even op de link in mijn vorige bericht, dat scheelt een hoop getyp Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts