Geplaatst: 8 augustus 201312 j Hallo, Vandaag is dan eindelijk het nieuwe konijn er! Ze heet Rambo! Over een maand komt het mannetje er pas bij, want ze is nu nog maar tien weken oud! Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht.
Geplaatst: 10 augustus 201312 j ze heet Rambo? (Familie van het witte konijntje van Mont Pyhon's Holy Grail?)
Geplaatst: 10 augustus 201312 j Auteur Ze is nog heel jong (10 weken) en daarom ook echt nog zoooo zacht en fluffy! En over een maand kan er een mannetje bij. En volgens mij hebben we een hyper actief konijn gehaald, want soms begint ie uit het niets opeen keihard rondjes door de buitenren te rennen! Ze heeft een beetje dezelfde trekjes als mijn vorige konijn. Die was ook zo wild! Maar dat vind ik wel leuker dan een konijn dat alleen de hele dag stil zit... Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht.
Geplaatst: 10 augustus 201312 j Erg mooi, mannetje erbij, ga je fokken voor de slacht? MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 10 augustus 201312 j Auteur En met de hond van m'n tante is ze ook al goed bevriend. (Gelukkig wel met een stuk metaal ertussen!) Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht.
Geplaatst: 10 augustus 201312 j Auteur Nee hoor! Het blijven er gewoon twee! En konijntjes slachten kan ik echt niet! Zijn ze veel te lief voor! Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht.
Geplaatst: 10 augustus 201312 j Nee hoor! Het blijven er gewoon twee! Dan hoop ik wel dat het mannetje bepaalde onderdelen mist anders blijft het echt niet bij 2!
Geplaatst: 10 augustus 201312 j [off topic] Ja hoor en waarom dan juist het mannetje? Dat is al de tweede keer vandaag dat ik zoiets zie... vrouwtje kan ook onvruchtbaar zijn toch? Ja, de mannen moeten wel scherp blijven anders worden ze onder geschoffeld hier... [/off topic] Leuk stel, veel plezier ermee!
Geplaatst: 10 augustus 201312 j Net als bij de meeste soorten is het gewoon simpeler om het mannetje te helpen (en een stuk goedkoper), kan er ook niks aan doen hoor.... MVG Danuta (Castreren die handel...!!! ) MVG Danuta
Geplaatst: 10 augustus 201312 j Net als bij de meeste soorten is het gewoon simpeler om het mannetje te helpen (en een stuk goedkoper), kan er ook niks aan doen hoor.... hoezo, mannetje te helpen.....? waarmee dan? kannie zelf heel goed toch? een onbeholpen mannetje
Geplaatst: 10 augustus 201312 j Net als bij de meeste soorten is het gewoon simpeler om het mannetje te helpen (en een stuk goedkoper), kan er ook niks aan doen hoor.... hoezo, mannetje te helpen.....? waarmee dan? kannie zelf heel goed toch? een onbeholpen mannetje Beheersen natuurlijk...vaker niet het sterkste punt van Mannetjes....grinn.... MVG Danuta (groot voorstander van castratie......bij ko's en katten natuurlijk ) MVG Danuta
Geplaatst: 10 augustus 201312 j Met helpen wordt in dit geval castratie bedoeld. Dat leren beheersen komt met de jaren Danuta... dit mannetje heeft geen hulp nodig
Geplaatst: 11 augustus 201312 j Auteur Ja het mannetje wordt geholpen hoor. Anders heb je binnen een jaar een stuk of 30 konijntjes meer. Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht.
Geplaatst: 11 augustus 201312 j @ Bert Eerder een 200 of meer....aangezien de dames die geboren worden ook al weer binnen de kortste tijd vruchtbaar zij n en ook beginnen met werpen.....") @ Huub....mja, je bedoelt misschien overheersen....grin (sommige dames hebben die neiging namelijk ) Hmmm....komen we daarmee toch weer bij konijnen terug want bij het laten dekken van dames zetten we de dame even in de herenkooi, doe je het andersom wil vaak de dame nogal agressief reageren en is een paring niet altijd de uitkomst...wel een rammelaar die gemangeld vaak uit de strijd komt ) Die lieve schattige konijntjes kunnen ongemeen agressief uit de hoek komen hoor ) MVG Danuta (beheerst niet maar werkt met het beloningssysteem.... ) 11 augustus 201312 j aangepast door Gast MVG Danuta
Geplaatst: 11 augustus 201312 j Danuta (beheerst niet maar werkt met het beloningssysteem.... ) interessant, vertel es... 50 tinten Danuta?
Geplaatst: 11 augustus 201312 j @ RobO...t'is maar goed dat ik mijn leesbril ophad en die piepkleine lettertjes kon lezen...mijn dank voor een schaterlach op de zondagmorgen.....) Ook daar kun je natuurlijk een beloningssysteem van maken maar dat kan natuurlijk ook nadelige gevolgen voor je zelf hebben...dus ongeschikt ) Maar zonder gein, ik ben dol op gedragskunde , ook bij mensen... en er zijn wat leuke testen geweest, geen wetenschppelijke hoor, gewoon door een gedragsdeskundige om te kijken of het beloningssysteem dat bij honden en kids zogoed werkt ook werkt bij mannen in een normaal gezin/huishouden die wat te veel gericht is op zichzelf, wat gestressed als ze thuis komen en daardoor zich afsluiten en liever geen domme klusjes doen, aandacht geven etc. Dit werd gefilmd met verborgen kamera's, de enige die op de hoogte was was de vrouw des huizes en de enige plaats onder controle was de keuken. De man werd op het moment van vragen meteen een lekker hapje voorgehouden wat hij opat en als hij klaar was kreeg hij weer wat lekkers en een kus of een knuffel...Eerst aandacht vragen door iets leuks te zeggen, een hand vriendelijk of strelend op de schouder leggen en wat lekkers aanbieden en dan vragen rustig om wat te doen (bvb vuil buitenzetten) werkten binnen een paar dagen bijna 100 % Belangrijk was bij thuiskomst iets aan te bieden, weinig te zeggen alleen rustig en vriendelijk een paar woorden ter welkomst en iets lekkers aan te bieden , een 20 minuten tot een half uur waren genoeg om hem bereid te maken voor eventuele kleine opdrachten of het bespreken en welwillend aanhoren van een groter werk of probleem )De mannen waren duidelijker meer gericht op hun gezin daarna mits men doorging met het beloningssysteem... Tja, wat zal ik zeggen, men are dogs!!! ) Ow en vrouwen, gewoon aanhoren wat ze te zeggen hebben, ja knikken op de goede momenten en zeggen dat je het helemaal begrijpt en niet proberen haar problemen op te lossen, ze wil slechts gehoord worden (ook al denk je aan vissen, klussen, voetballen of Bruce Lee.....) oplossen kan ze de meeste zaken echt wel zelf MVG Danuta MVG Danuta
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.