Itoero Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Mijn galia meloen ziet er niet goed uit.Hij heeft bladluis en z'n bladeren hangen allemaal slap..komt dat door de bladluis?Of is dit misschien het begin van verwelkingsziekte? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 De bladeren hangen hier en daar slap, en verder heb je wat gele plekken hier en daar. Is dat een groot probleem? Krijgen ze genoeg water? Vaak hangen de bladeren nogal eens slap bij weinig water en veel warmte. Maar voor de rest... Die bladluis zorgt wel voor veel schade in je plant door het sap uit de plant te zuigen. Dus die kan je misschien behandelen met Bio Pyretrex. Is biologisch en doodt onmiddellijk alle bladluizen. Dan krijgt je plant terug wat energie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Waarschijnlijk een bodemziekte, meloen is daar gevoelig aan.Ik hou mijn meloenen in de serre zo droog mogelijk wat de bodem betreft.Die krijgen elke 14 dagen een scheut water per meloenplant en groeien als kool. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts