Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Lekkend raam in muurkas.


Monique52

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een muurkas en die is gemaakt van oude materialen. Nu zit er een erg zwaar dubbel raam in en dat lekt als het regent. Kan ik dit met rubber oplossen? En weet iemand hoe je de zwaarte van zo'n openzet raam kunt maten. Ik wil er graag een automatische raamopener in gaan zetten of twee als dat kan.

Nou heel wat vragen en ik hoop op fijne antwoorden van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Henkg inderdaad het raam zit al in het dak gemonteerd kan dat dus niet zo wegen als jij zegt.

 

@speets nee, wij hebben nog niets geprobeerd maar de bouwer zal komen kijken. Misschien proberen we inderdaad wel kit. Dat hebben we ook aan de onderkant gedaan. De kas staat op grindtegels en er liep regenwater naar binnen (natuurlijk) door het afloop van die plek. Dat werkt al goed totnutoe .

 

Bedankt beide voor de reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet op een weegschaal gaan staan en het raam openduwen? Het verschil met je eigen gewicht is dan het gewicht dat een raamopener minimaal moet kunnen opduwen. Let wel op dat de kracht die nodig is om het raam open te duwen kan verschillen tussen het begin en einde van de beweging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...