Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Ikbeginbijmezelf

Leden
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Ikbeginbijmezelf

  1. Wat knap @woldistel dat is een lastig klusje. En @Mellie gelukkig kon je er zelf om lachen!
  2. K ben heel benieuwd wat je uit de andere potten haalt!
  3. Ik ben verbaasd om te zien dat jullie daadwerkelijk compost in zakken meekrijgen. En ook wel een beetje benieuwd of dat onder de streep nou nog milieuvriendelijk is, om het te verpakken? In mijn nieuwe gemeente is compost het hele jaarrond gratis op te scheppen (zelf aanhanger meenemen, zo in de kofferbak zie ik niet zitten ). En groenafval het hele jaar gratis te lossen (snoeiafval zelf brengen, groencontainer 0 euro per lediging, wel afvalstoffenheffing uiteraard). Wat een verschil! Grijs is hier wel schreeuwend duur. In mijn vorige gemeente was compost er alleen op de compostdag/dagen, maar ook dan alleen los gestort/zelf scheppen. Nog nooit een zak gezien. Maar ik hoop dat iedereen die wilde er vandaag in geslaagd is om het te bemachtigen!
  4. Want ik heb binnen ook sowieso geen plek naast alle tomaten en paprika’s.
  5. Ik heb ze meteen na zaaien buiten in mijn mini kasje gezet en daar staan ze nog. Ik zou ze ook best gewoon buiten durven zetten qua temperatuur maar hagel/sneeuw zou ik ze wel tegen willen beschutten, dus vandaar toch in het kasje. Vanuit de zaaiplugs zet ik ze uiteindelijk meteen in de volle grond.
  6. Welkom/terug
  7. Nee @Petrasmoestuin ik heb zeker geen plek voor zoveel exemplaren, stuk of 5 en dan houdt het wel op. Maar ik had jouw bericht in mijn hoofd dat er minder zaden in het zakje zaten dan beloofd EN dat het ook nog eens om een lastige kiemer zou gaan. Dus zonder pardon beide zakjes gezaaid. Niet geweekt niet gekoeld maar direct buiten in mijn minikasje gezet (en daar dus alsnog wel kou gehad). Ze kwamen relatief snel op want 14 feb heb ik pas besteld, niet eerder dan 21 feb gezaaid en nu dus al 32 zaailingen.
  8. Ik had twee zakjes zaad besteld via jouw link @Petrasmoestuin en heb ze gewoon gezaaid in een kweekbakje zonder te tellen ofzo. Maar opkomst van 32 zaailingen tel ik nu dus dat is wat mij betreft meer dan genoeg. Nogmaals dank!
  9. Herkenbaar, slakken niet gezien maar ik vind de grond van de Lidl (de 20l moestuingrond) ook echt niet fijn dit jaar. Vorig jaar was de structuur veel fijner, nu is hij (wat mij betreft) niet geschikt om rechtstreeks in te zaaien.
  10. Mooie tuin zeg met die bakken en prachtige boom inderdaad!
  11. Ik heb ook een rijtje Frieslanders gezet. Allereerste keer ooit aardappelen! Ik heb nu nog veel plek en op de lokale Facebook was een mevrouw met voorgetrokken pootaardappelen over dus ik heb er een stel opgehaald en meteen gepoot, gewoon om een keer te proberen. Eid Mubarak @Mellie
  12. Ik heb mijn voorgezaaide peulen (Norli en grijze roodbloeiers) gister na het werk in de volle grond uitgeplant. Zoals altijd, teveel planten. Eigenlijk de enige oogst die hier altijd in de vriezer beland want de kinderen zijn er niet dol op (maar ik wel!)
  13. Leuk! Ik hoop op veel ent-succes voor je!
  14. Wat leuk. Je had hier al eerder iets over geschreven, wat mijn aandacht trok want het betreft mijn nieuwe woonplaats Even zoeken op internet leverde me een artikel op waarin jij volgens mij ook nog genoemd wordt, en je speurtocht naar deze rassen wordt beschreven. Interessant hoor! Wat is de reden dat je naar deze rassen onderzoek bent gaan doen?
  15. Ik heb vandaag (in de regen, geen hagel gezien hier) de vijfde bigbag met houtsnippers leeggemaakt voor de paden tussen de verhoogde borders en nu is het eindelijk genoeg. Kan geen snipper meer zien!
  16. Wow, mooie plekjes!
  17. Oeh die quiche ziet er goed uit. En leuke vorm van recyclen met de ijsstokjes! Is wel een goed idee om die te bewaren, de kinderen verwerken er genoeg in de zomer
  18. Wat een mooi plekje @appelvrouw !
  19. Ja 3 per gat. Dat heet volgens mij "gestoeld zaaien". Ze bleven ook alle3 staan! Een beetje zoals je nu ook weleens hoort dat pepers met 3 bij elkaar kunnen (dat doe ik ook). De afstand was ook niet zo groot… Het is heel lang geleden dus hou me ten goede, maar een cm of 20 denk ik? De afstand tussen de rijen was daarentegen wel groter (halve meter denk ik). Het werkte prima want de oogst was altijd enorm.
  20. Laten jullie die foliekassen het hele jaar buiten staan? Of ruimen jullie ze op in het najaar?
  21. Ik word een beetje melancholisch van de kweekwedstrijd van dit jaar! Vroeger, met mijn al lang overleden opa ging ik als klein hupke op de eerste woensdagmiddag van juni (als ik geen school had) bonen leggen in zijn tuin. Hij maakte de gaatjes, ik mocht 3 bonen per gat aftellen. En dan na het oogsten, met mijn eveneens wijlen oma, boontjes rengen op het tuinbankje (ik betwijfel of dat goed Nederlands is, maar zo werd het draden-trekken bij ons genoemd) waarna zij zorgde dat de weckpotten weer gevuld werden. Zelf heb ik nog nooit sperziebonen gekweekt, heel leuk dat ze via de kweekwedstrijd aan bod komen. Misschien is het wel een blijvertje! ❤️
  22. Hier ook ontvangen. Top hoor! Nu maar wachten op het juiste moment
  23. Wat een leuk project! Ik kom graag weer in dit topic kijken als je foto’s maakt dit seizoen!
  24. Jaja, het seizoen is echt begonnen! Hard gewerkt allemaal

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.