Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Rookie

Leden
  • Registratiedatum

Alles dat geplaatst werd door Rookie

  1. Hee, wat fijn! Ze maken zo'n puinhoop soms. Wij hadden van dat soort emmers op de zolder staan, achter de schotten. Vorig jaar vingen we daar 23 (!) muizen mee... 🐭 Dit jaar gelukkig maar 2.
  2. Die heb ik niet gemaakt @Roelie, ik reageerde op @Petrasmoestuin. Ik vond het gewoon lekker klinken. Ik houd van stamppotjes.
  3. Mjum, preistamppot met kaas!
  4. Ik heb vanochtend water gegeven, onkruid gewied, doperwtjes geplukt en de laatste maisplantjes uitgeplant. Ook wat meloen- en komkommerzaden in de deno gedaan.
  5. Ik heb de laatste mais geplant.
  6. Rookie reageerde op woldistel's topic in Groente
    Ik heb zojuist de laatste mais uitgeplant, ik heb nu 40 plantjes staan. Ik heb er gaas overheen gedaan, want er staat een boom achter, waar heel veel vogels elke ochtend werkoverleg houden. Ik heb liever niet dat die mijn jonge plantjes oppeuzelen.
  7. Schoonzoon kwam vanmiddag wat plantjes halen voor zijn nieuwe kas en moestuin. Pepers, paprika's, tomaten, knolselderijen en aubergines. Dochterlief wil graag nog een paar Sugar Baby meloenen. Nou, vooruit dan maar.🥰 Die moet ik nog zaaien eigenlijk.
  8. Ja hoor, het is gewoon een pastavorm, dus dat gaat prima. Ik heb dit tien minuten laten meesudderen, toen was het gaar.
  9. In Zweden kwam ik reelmatig adders tegen. Ik vond het altijd een beetje griezelig om mijn hond los door het bos te laten banjeren.
  10. De kwikstaartjes in het houthok zijn uitgevlogen. Het zijn wel prima huurders, ze hebben hun nestje keurig opgeleverd. Geen eischaal pelletje, geen poepje te vinden, netjes en schoon. Die mogen volgend jaar terugkomen.
  11. Die gaan goed! Die van mij groeien niet echt, maar ze zijn gezond en wel. Als het eenmaal beter warm wordt en niet meer zo hard waait, denk ik dat ze het wel zullen gaan doen. Er zitten in elk geval goede groeipunten in.
  12. 🥰 Het ziet er zo schattig uit, maar ze eten wel je hele tuin op...
  13. Nou, dat dus @Vlavlip De mijne zijn reeën, de jouwe zijn herten. Maar als je dit lastig vindt, wacht dan maar tot de elanden komen....🥴 Ik denk dat de rendieren je bespaard blijven, die zitten verder naar het noorden.
  14. Rookie reageerde op HuubvG's topic in Babbeltuin
    O, maar dat doe ik altijd.
  15. Rookie reageerde op Rookie's topic in Kruiden
    Nou, dat is een grote verrassing. Ten eerste is het gelukt en ten tweede vinden we het allebei erg lekker. Ik verklaar mijn eerste siroop-maak-poging geslaagd! Nu de rabarber-munt versie en de munt-komkommer versie. Die klinken ook erg lekker.
  16. Lekkerrr!
  17. Ik heb een curry gemaakt met meiraapjes, sugar snaps en zoete aardappelen uet. Daar heb ik nog wat kastanjechampignons bij gemikt uit de winkel. Nog wat orzo er in om het vocht te absorberen.
  18. Rookie reageerde op Erny's topic in Babbeltuin
    Ja, soms blijf je aan het blokkeren.
  19. Rookie reageerde op HuubvG's topic in Babbeltuin
    Wéér dat hele circus...
  20. Mijn eerste meiraapjes ooit en wat sugar snaps.
  21. Ik zei nog zo "zet wel een goed hek neer"...😶 Misschien ligt het aan mij, maar ik kan je foto's niet zien.
  22. Rookie reageerde op Rookie's topic in Kruiden
    Ik ga gewoon iets proberen, maar dan met vers blad. Eerst suiker in kokend water oplossen, snufje zout en beetje citroensap erbij. Dan een flinke handvol vers blad er in laten trekken. Als het niet echt lekker is om limonade van te maken, schijnt het altijd nog goed te zijn als hoestdrank, geloof ik.😁 Ik heb nog nooit iets gedaan met siroop maken, dus ik weet ook niet waarom ik dan begin met iets twijfelachtigs. Waarschijnlijk heb ik behoefte aan een uitdaging of zo...🫢
  23. Rookie reageerde op Rookie's topic in Kruiden
    Als al twee ervaren dames zeggen, dat ze het niet lekker vinden, dan ga ik het niet eens proberen. Ik kan er altijd inderdaad nog gewoon thee van maken. Dank jullie wel!
  24. Rookie reageerde op Rookie's topic in Kruiden
    Nee, nog nooit geproefd. Maar jammer, het leek me wel een idee. Ik kauw wel eens op een blad en dat heeft wel een lekkere smaak. Ik ga eens kijken wat ik er nog meer mee kan. Als iemand een suggestie heeft houd ik me aanbevolen.
  25. Rookie plaatste een topic in Kruiden
    Ik lees hier zo vaak, dat er van allerlei planten siroop wordt gemaakt, maar heeft er al iemand siroop gemaakt van dropplant? Ik heb een paar mooie planten staan en ik zou dat wel eens willen proberen. Kan iemand een recept aanbevelen, een beetje simpel? Of is het gewoon een kwestie van de blaadjes in water laten koken en daar suiker bij doen?

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.