Geplaatst: 16 augustus 201312 j We hebben een perenboom in de tuin staan waarvan men zegt dat deze al bijna 100 jaar oud is. Kan iemand mij vertellen welke soort (stoof)peer dit is? En wanneer deze geoogst dient te worden? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Super, ik ben heel benieuwd! Als je een foto plaatst van enkele rijpe vruchten en van de boom dan helpen we je graag!
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Dikke kans dat het de Gieser Wildeman is natuurlijk , maar met niet meer dan jouw beschrijving valt er eigenlijk helemaal niets te zeggen.Inderdaad, foto's helpen zeer. Hele boom. blad en peer.
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Lijkt op de Noordhollandse suikerpeer. Deze rijpt rond deze tijdvan het jaar. Zijn de peren al eetbaar zonder dat ze wrang en zuur smaken?
Geplaatst: 17 augustus 201312 j bij mijn ouders staat ook zo'n soortgelijke boom die er al meer dan 80 jr staat. suikerpeer. mijn moeder stooft ze altijd. zo eten is wat minder lekker.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.