wouttie75 Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 De eerste knoppen zijn verschenen in mijn snackpaprika ? Is dit normaal zo vroeg ? Ik ben er wel blij mee een vroege oogst dit jaar. Dan is dat dagelijkse omhoogkijken van de zaadjes toch ergens goed voor. Ook de cayenne lijkt kleine knopjes te krijgen. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
dennislp Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Leukkk! Klein plantje, blijft hij zo klein?? Zoja, da ik ook opzoek naar de zaadjes Mini paprika Habanero red, orange,gemend dure zaadjes, is dat overal zo? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
wouttie75 Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 Ik heb nog maar 6 zaadjes over en wil er nog een paar zaaien, ik heb ze besteld bij christina's tuintje, ze woont vlakbij jou. Misschien heeft ze nog wat en kun je het afhalen (50 cnt per zakje) "snackpaprika sweet patio red" Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
dennislp Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Whaaat! 50 cent voor 30 zaden van rattenstaartjes? vanaf 10 zakjes (5euro) betaald zij de verzendkosten.. Ach, ik bestel denk maar gewoon wat... Bedankt voor de link wouttie helemaal top Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorg Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Heeft ze slangenradijs ja? Hebbon! Ontopic: is bij mij ook al, nu zijn we beide vroeg, maar bij plantjes van die grote is het normaal dat ze al knoppen gaan vormen. Over het wel of niet wegknippen van de eerste bloemknopjes en bloemen is regelmatig discussie. Volgens diana kan het twee kanten op, wanneer je de bloempjes wegknipt kan de plant daarop reageren door gelijk weer nieuwe bloempjes te maken. Diana knipt ze weg als ik me goed herinner. Zelf heb ik de bloemetjes vorig weekend weggeknipt omdat dit werd aangeraden in het velt handboek, zaterdag kan ik pas weer een kijkje nemen. Quote
freggel Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Toevallig zag ik net dat een van mijn peperplantjes ook al knoppen krijgt. Het is de laatste tijd ook wel erg mooi weer geweest en dat is niet alleen buiten, maar ook binnen te merken! Quote blog/freggel/
greetje11 Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Wanneer ben je begonnen met zaaien????Die van mij zijn nog errug klein, dus ook nog geen knopje te zien. Quote
dennislp Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 maar dit is toch nog niet een volgroeid plantje neem ik aan? of wel?? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
wouttie75 Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 ik denk het niet maar, van mij hoeven ze nog niet zo te groeien, zit nu al te piekeren met ruimte, ze moeten nu eigenlijk een grotere pot hebben, ben net al bij de wibra geweest voor plantlabels en daar hadden ze ook prullenbakjes voor een euro of zo maar voor de ruimte moeten ze eigenlijk in een iets kleinere pot 15 a 20 cm. Ik heb zo'n 20 soorten pepers en paprikas, en van elk 2 dus heb ik 40 potten nodig. Speuren op marktplaats dan maar ! Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
freggel Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Ik heb ze ergens in januari gezaaid. Ook verschillende soorten (paprika en pepers), net als Woutie75. De meesten zijn nog niet zo ver, de plantjes die niet vol in de zon stonden zijn zelfs nog maar heel klein, maar die wat wel in de zon staan zijn al heel wat groter. Quote blog/freggel/
wouttie75 Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 Ik heb ze in de kerstvakantie gezaaid ontkiemd en toen op een lichte koele slaapkamer op het zuiden gezet. Nu loopt hier de temperatuur ook goed op overdag, en eigenlijk moeten ze binnenkort naar de schuur. Ik ga mijn sla plantjes nu overdag wat afharden buiten in de achtertuin en als deze naar de tuin gaan samen met de piepers, gaan de pepers de schuur in. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
dennislp Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 ik vraag me af wat er gebeurd als je nu de knopjes laat zitten, dan komen er paprika'tjes.. groeit het plantje dan nog verder, of zal het omvallen omdat het te klein is voor paprika'tjes?? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.