weknow Geplaatst: 20 augustus 2013 Geplaatst: 20 augustus 2013 Appelvrouw schreef: ik vond het wel gezellig klinken ( naar humor ) Ja...als het humoristisch bedoeld was...zou dat leuk zijn. Maar dat las ik er niet in. Voor alle duidelijkheid: Ik heb geen enkele moeite met of kritiek op Marc zijn bedoelingen. Integendeel! Hij lijkt me - op grond van wat ik op zijn website lees - een heel gedreven persoon, die zich oprecht inzet voor waar hij in gelooft. Bovendien verdiept hij zich in iets dat ik heel wezenlijk acht om beter te begrijpen, maar waarvan we nog heel weinig kennis hebben. Grote kans dat ik van een cursus van hem ook veel zou opsteken! Waar ik - zeker aanvankelijk - me aan stootte was de presentatie en het woord "humisme" erbij, als gaat het om een soort geloof of overtuiging die je er mee krijgt. (humanisme is ook een overtuiging, overigens een waarmee ik me verwant acht). Het advies dat ik gaf om bij een cursus het weten/begrijpen (de "kennis") los te houden van een soort geloof (hoe belangrijk het is om meer aandacht te hebben voor de bodem, ook in het belang van onze kinderen) gaf ik met de bedoeling om Marc verder te helpen (hij vroeg zelf om tips, waarmee hij mensen kan bereiken om de cursus te gaan volgen). Een cursus is om iets op te steken; daarbij mag het ook voor mij ook gaan om iets op te steken over (elkaars) overtuigingen. (Ha, ha...dat was precies mijn vak als leraar). Maar iets leren OPDAT je ook ergens in gaat geloven, dat bijt elkaar.... en volgens mij is dat een soort verkondigen. Verkondigen mag van mij op zich ook best, maar het hoort niet bij een cursus, tenzij je elkaar als "believers" wilt ontmoeten en versterken in de overtuigingen die je al deelt. En als een cursus wordt gepresenteerd als dat het gaat om het overdragen van een overtuiging, zoals ik in de presentatie las, dan roept dat bij mij voorbehoud op. Dat is de feedback die ik gaf. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Stan Geplaatst: 20 augustus 2013 Geplaatst: 20 augustus 2013 Beste mensen, vergeet niet de vaktermen die Marc gebruikt zijn voor je het weet onderdeel van je dagenlijkse praatje met de buren e.d. Marc ik heb even een stukje van je site gebruikt waar je aangeeft waar jou idealisme vandaan komt Niet-monetair zou beter zijn. .................Ik hou van deze planeet en haar diversiteit en ik wil dat mijn zoon daar ook nog van kan genieten. Dus ik investeer mijn tijd en energie om dat voor elkaar te krijgen. En daarbij ga ik er vanuit dat jij ook weer vooruit betaalt. We hebben een enorme schuld aan onze kinderen. Nu is de tijd om die terug betalen. Maar niet in Euro’s. ik geef als voorbeelden uit Marc zijn programma : fotosynthese is het proces waarin lichtenergie wordt gebruikt om koolstofdioxide om te zetten in koolhydraten( suikers of sachariden). En water: capillariteit en adsorpsie : o.a. doorlaatbaarheid van je bodem en hoe goed je grond het vocht ook daadwerkelijk opneemt/kan nemen.En zoals HuubvG en Jorg aangeven een (groot)aantal forumleden doen al best veel voor hun bodem.En als er idd geen adder onder het gras zit Ik kan zelf niet als Marc in Amsterdam is maar ondanks dat ik e.e.a. in mijn opleiding heb gehad ben ik wel erg nieuwschierig naar wat Marc heeft te vertellen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
mijke Geplaatst: 20 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2013 Wel eens dat het programma wat af kan schrikken Het programma was hier juist wat mij overtuigde! Ik leidde daar uit af dat het idd juist niet zomaar het verkondigen van een geloof of idealisme was. Over tupperware gesproken overigens, dat is mij dus wel eens overkomen he. Werd ik door een zeergewaardeerde collega samen met de andere vrouwelijke collega's uitgenodigd om een gezellig meidenavondje te hebben. Bleek er ook een mevrouw bij te zijn die ons huidtype ging lezen etc. Zij had allerlei productjes bij zich. Toen voelde ik de bui wel een beetje hangen... Zij wilde die productjes natuurlijk verkopen aan het eind! En ja, als wij dat zouden doen dan had de organiserende collega daar ook weer wat aan, zij werd dan officieel ambassadrice of zoiets, en kon dan geld gaan verdienen met het verkopen van die producten. Net als wij overigens, als wij eens een succesvolle party wisten te organiseren. Platzak en wars als ik was, kon ik de sociale druk en het aandringen van de cursusmevrouw toch niet weerstaan en heb ik na lang dubben 1 artikel (en geen 5, wat eigenlijk de bedoeling was, want 'het een werkt niet zonder het ander hoor mevrouw!') gekocht. Kon mezelf wel voor de kop slaan dat ik zo stom was om daarvoor te bezwijken! Was een rotproduct ook nog. Ja, daar viel ik wel eventjes door mijn eigen spreekwoordelijke mand! Na enig googlen merkte ik later dat de hele firma van Tupperware was. Hoe kon het ook anders! Maar ja, daar trap ik dus niet nog een tweede maal in Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
appelvrouw Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 "Humist" worden klinkt nogal popi-doenerig en zwammerig en DAT zou mij weerhouden om dit gebeuren verder nog erg serieus te nemen. Volgens de omschrijving van het nieuwbedachte woord, zou ik waarschijnlijk al lang zo een "humist" zijn....maar waarom die mystiek-klinkende abracadabra erbij nodig is, ontgaat me geheel. Voor alle duidelijkheid: ! Hij lijkt me - op grond van wat ik op zijn website lees - een heel gedreven persoon, die zich oprecht inzet voor waar hij in gelooft. Bovendien verdiept hij zich in iets dat ik heel wezenlijk acht om beter te begrijpen, maar waarvan we nog heel weinig kennis hebben. Grote kans dat ik van een cursus van hem ook veel zou opsteken! Maar ik vind toch dat er een aardig verschil aan te tonen is in je eerste en latere reaktie Wino..In eerste instantie reageerde je best lekker afwijzend: popi-doenerig en zwammerig, mystiek-klinkende abracadabra..daarmee plaats jij cursusgever in een negatieve hoek...( help, een humist!)Gelukkig relativeer je het later weer,( Ik heb geen enkele moeite met of kritiek op Marc zijn bedoelingen. Integendeel ) daar ben ik dankbaar voor..ik vind het te gemakkelijk om zo afwijzend te reageren..eerst verder kijken (en vragen) en dan nog oppassen hoe je het opschrijft..dat is meteen de reden waarom ik niet altijd reageer op dit soort discussie`s in het geschreven woord..je bent zo snel verkeerd begrepen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
GevoelVoorHumus Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 Allemaal reuze bedankt voor de feedback. De reden dat ik het programma er bij heb staan is dat mensen daar herhaaldelijk om hebben gevraagd. Het er niet bij zetten maakt het te vaag; het kan dan alle kanten op gaan. Nu kun je de beslissing of je mee wil doen goed geïnformeerd nemen. Het is tenslotte jammer als er mensen komen die alles al weten, of mensen die het niet willen weten. Van mij hoef je geen aantekeningen te maken, maar sommige mensen doen dat graag (en goed). Dat moet je zelf weten. Je mag ook alles weer vergeten, maar dat lukt je denk ik niet. Wat betreft de Tupperware: er zit geen verplichting aan, ook niet financieel. Aan het einde van de cursus zet ik een toverhoed neer (zo heet zoiets nou eenmaal, is niet mystiek bedoeld) waarin iedereen geld mag doen - of eruit halen - met de voorwaarde dat er voldoende in zit om alle kosten mee te dekken. Zo betaalt iedereen naar wat het hem waard was (en dat verschilt enorm, want geld heeft vreemd genoeg een subjectieve waarde). Maar goed de conclusie is denk ik wel dat iedereen anders is. Ik kan niet iedereen tot mijn doelgroep rekenen, want voor de een schrikt het programma af, voor de ander is het juist een reden om mee te doen. De een vindt de term humisme niks, de ander vind het fantastisch. Ik ga proberen de teksten aan te passen, zonder mijn eigenheid te verliezen. Quote
Lowietje Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 Hallo, ik ben naar de cursus geweest en vond het erg leuk. Ik moest me wel supergoed concentreren om het bij te houden, want het was best veel. Erg prettig vond ik het dat ik vrijwel altijd vragen kon stellen en dat er naar aanleiding daarvan ook interessante gesprekken plaatsvonden. Ook werd het voor mij nogal theoretische verhaal steeds concreter voor me, naar mate er meer vragen er werden gesteld. En nu ga ik naar buiten want de zon schijnt. Dag! Quote
Koos K. Luns Geplaatst: 24 augustus 2013 Geplaatst: 24 augustus 2013 Ik heb wel een beetje moeten lachen om alle diepzinnige en quasi-diepzinnige reacties op Marc's cursus, van mensen die er nog niet geweest waren.De beste reactie vond ik eigenlijk die van Lowietje: hij was er namelijk gewoon NAARTOE gegaan! En mensen wat viel het mee! Ik heb zelf ook nog niet lang geleden aan de cursus meegedaan en ik vond het a) zeer praktischb) zeer wetenswaardigc) ape-interessantd) te gek dat Marc dat voor niets doet! Dus Marc: complimenten voor wat je hier neer zet. Laat je vooral niet op het verkeerde been zetten door deskundologen. Quote
mijke Geplaatst: 24 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2013 Hm, 2 mensen die zich hier speciaal hebben aangemeld enkel en alleen om de cursus te promoten... Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Stan Geplaatst: 24 augustus 2013 Geplaatst: 24 augustus 2013 ja, en ze hebben ook nog eens de moeite genomen om zich even voor-te-stellen. Dan heb je ook gelijk wel zo-iets-van Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 24 augustus 2013 Geplaatst: 24 augustus 2013 Koos Kluns en Lowietje Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
mijke Geplaatst: 24 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2013 Ik hoop dat ze de cursus 'geloofwaardig overkomen' niet bij Marc hebben gevolgd, anders voorspelt het weinig goeds voor de humuscursus Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
GevoelVoorHumus Geplaatst: 25 augustus 2013 Geplaatst: 25 augustus 2013 Wat willen jullie hier nou eigenlijk mee bereiken? Dit is zo enorm kwetsend. Jullie hebben het over een mens van vlees en bloed, die zich keihard inzet. Probeer je even in mij te verplaatsen voordat je dit soort soort dingen schrijft. Ik wist niet dat ik geheim moest houden dat er een discussie over mijn cursus gevoerd werd door mensen die hem nog niet gevolgd hebben. Ik wil daar gewoon open in zijn, dat is voor mij gezonder. Marc Quote
Bit Geplaatst: 25 augustus 2013 Geplaatst: 25 augustus 2013 Ik kan me er iets bij voorstellen dat een echt intrinsiek enthousiaste groep 'volgelingen' ( niet negatief bedoeld ivm geloof of iets vaags, maar gewoon volgelingen van de cursus enzo ) zich speciaal aanmeld op dit forum, om tegengas te geven , of om de initiatieven van Marc te steunen. Waarom niet ? Komt de cursus een beetje in de buurt van mij , ga ik er zeker heen en vorm ik graag zelf een beeld en laat me graag verrassen. Quote
Castaneda Geplaatst: 25 augustus 2013 Geplaatst: 25 augustus 2013 (aangepast) Trek je er niets van aan Marc, dit soort mensen blijven er altijd. Zolang jij weet dat wat jij doet goed is, maakt het niet uit wat andere mensen er van vinden, hoe jammer of, inderdaad, hoe kwetsend dit soms ook is. Iedereen hier op forum die een beetje buiten de reguliere/doorsnee kennis stapt, vaak in combinatie met woorden die lastig/moeilijk lijken (wat alleen maar het geval is doordat we ze niet veel of nooit gebruiken), stuit op deze .... (een woord in de richting van afgunst, tegenstand of iets dergelijks). Het is een beetje: wat de boer niet kent dat vreet ie niet. Maar dat is ok, deze mensen reageren vanuit hun optiek en vanuit een ieders optiek is het altijd moeilijk om je te verplaatsen in iemand met een andere optiek, in dit geval de jouwe. Richt je op 10 a 20 % van de forum leden die je informatie wel interessant vinden, die zullen zich niets aantrekken van de commentaren of meningen die andere leden hebben op jou cursus. Ik heb je site gedeeltelijk gelezen en vindt al je onderwerpen zeer interessant, het is precies waar ik zelf ook allemaal mee bezig ben. Via Sepp Holzer en Viktor Schauberger ben ik vooral laaiend enthousiast geraakt voor dit soort dingen. En recent nog meer door de ongelooflijke overeenkomsten in de oorzaak van ziekten en plagen in planten en de oorzaak van de groei van onkruiden (pioniers planten), zoals beschreven in 'The Anatomy of Life and Energy in Agriculture' - Arden B. Andersen en 'Why weeds grow' - Jay L. McCaman. Precies wat Dr. Carey Reams beschrijft over het grote belang van vooral Calcium en Fosfaat in hoge kwaliteit planten (Brix waarden). P.s. ik ben nog even meer gaan lezen op je site en er staan voor mij ook nog wat nieuwe dingen op, geweldig! Je schrijft goed, duidelijk en goed onderbouwt. 25 augustus 2013 aangepast door Gast Quote Comprehend and copy Nature
Jorg Geplaatst: 25 augustus 2013 Geplaatst: 25 augustus 2013 Het zal waarschijnlijk wel aan mij liggen, maar als ik dit topic terug lees kan ik niet zeggen dat de berichten nou zo negatief zijn. Misschien enkele, maar de boventoon wordt toch wel gevoerd door positieve reacties over de cursus(beschrijving). Het schrikt mij in ieder geval niet af, mocht de cursus wat meer in de buurt worden georganiseerd wil ik je cursus ook zeker volgen (kennis moet gedeeld worden). Quote
mijke Geplaatst: 25 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2013 Wat willen jullie hier nou eigenlijk mee bereiken? Dit is zo enorm kwetsend. Jullie hebben het over een mens van vlees en bloed, die zich keihard inzet. Probeer je even in mij te verplaatsen voordat je dit soort soort dingen schrijft. Ik wist niet dat ik geheim moest houden dat er een discussie over mijn cursus gevoerd werd door mensen die hem nog niet gevolgd hebben. Ik wil daar gewoon open in zijn, dat is voor mij gezonder. MarcMarc, mijn opmerkingen waren geenszins bedoeld om iets over jou te zeggen hoor! Als ze je toch hebben gekwetst dan spijt me dat. Natuurlijk hoef je deze discussie ook niet geheim te houden, en hoe mensen daar vervolgens op reageren heb jij geen controle over uiteraard. Helaas hebben 2 mensen er blijkbaar voor gekozen om zich hier aan te melden en jouw eer te verdedigen Dit terwijl er in mijn ogen uberhaupt geen aanval op je eer gedaan werd, want mensen reageerden enthousiast of hadden hooguit feedback over je manier van mensen werven. Deze mensen hebben zich hier niet op het forum voorgesteld en zijn na het plaatsen van hun reactie ook direct weer van het forum verdwenen; dat maakt op zijn grootst hun geloofwaardigheid klein, maar is op zijn minst gewoon niet helemaal netjes. Het is logisch dat men daar wat argwanend op reageert, maar dat hoef jij jezelf zeker niet aan te rekenen (doen wij ook niet immers)! Ik blijf er nog steeds bij dat het me een ontzettend interessante cursus lijkt, en ik vind het fantastisch dat je je kennis op deze manier met iedereen probeert te delen. Ik kijk dan ook erg uit naar de cursus! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Stan Geplaatst: 25 augustus 2013 Geplaatst: 25 augustus 2013 Kijk juist wat Mijke aangeeft. Als je ergens komt en je mengt in een gesprek is het minste wel even aangeven wie je bent wat je achtergrond is e.d.(En ja Marc, jij hebt dat wel gedaan dus niets tegen jou) en als je je dan verstopt achter een naam als b.v.pietje puk moet je ook niet raar opkijken als mensen dat raar vinden. Zelf heb ik in eerdere berichten juist e.e.a. proberen te verduidelijken betreft jou jargon en ideaal Marc. Marc zei Wat willen jullie hier nou eigenlijk mee bereiken? Dit is zo enorm kwetsend. Jullie hebben het over een mens van vlees en bloed, die zich keihard inzet. Probeer je even in mij te verplaatsen voordat je dit soort soort dingen schrijft. Beste Marc vertel mij dan even 1. wat er mis is met het feit dat niet iedereen een mak schaap is dat naar links of rechts gaat als jij dat ze zegt.(want jij vindt de teksten van ons al kwetsend(na de laaste 3 berichten van Mijke,Appelvrouw en mij. Had er moeten staan wow super marc is er ??? Vertel mij dan even wat er zo kwetsend is aan op een sarcastische manier aan te geven dat ze zich ook best even netjes hadden kunnen voorstellen. Er wordt nu geroepen dat wij onbeleefd zijn geweest maar het zal wel zegt denk ik iets meer over hen die de curcus geven en volgen denk ik dan maar. Ik denk ook dat je dat dan kan verwachten : wie de bal kaatst .........Dus @Marc even goede vrienden hoor maar, geef ook even aan bij je gewezen curcusleden dat wij het wel op-prijs-stellen dat men dan ook uit omgangsvormen zelf ook wel even een andere mentaliteit kunnen hebben/laten zien. En kijk ook even bij het draadje over Monsanto(vinden heel veel leden niet lief) en ook daar is e.e.a. op een enkeling na niet persoonlijk. Dus nogmaals Als jij dat wat er staat al als kwetsend ontvangt ben ik bang dat je dingen te persoonlijk op neemt en anders zou ik haast nog kunnen gaan denken dat jij koos ook wel zou moeten zijn. Daar er tegen jou persoonlijk niets maar dan ook niets ernstigs is geroepen. En vooral om dat er werkelijk niets raars is getypt voel ik me aangesproken ja Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 25 augustus 2013 Geplaatst: 25 augustus 2013 Koos Kluns en Lowietje Eens met Stan en Mijke.Niets van mijn bovenstaande opmerking is bedoeld te kwetsen..wel om mijn verbazing te registreren..(En ik heb er spijt van dat ik er niet achter heb geschreven wat ik toen dacht: Koos Kluns en Lowietje? Klinkt verdacht veel als Jacobse en van Es...)Ik heb mezelf zelfs bij jou aangemeld als cursist Marc... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 14 september 2013 Geplaatst: 14 september 2013 Is er iemand die inmiddels naar deze cursus geweest? zo ja.... En? Hoe was t? Ik vraag dit o.a. omdat ik de mogelijkheid ga creëren om in mijn omgeving(nabij Maastricht) de cursus te laten plaatsvinden medio maart 2014....maar dit zit nog in de beginfase dus gaarne jullie ervaringen. Quote
mijke Geplaatst: 14 september 2013 Auteur Geplaatst: 14 september 2013 Nee, de cursus in groningen is pas over 2 weken, ik kijk er erg naar uit! Ik zal natuurljik hier mijn ervaringen delen als het achter de rug is Leuk dat je bezig bent hem ook bij jouw woonplaats te krijgen! Ik vind het echt erg tof van Marc dat hij dit zo belangeloos overal organiseert. Iedereen aan wie ik het vertel is er enthousiast over, en ik kom de cursus echt overal tegen; blijkbaar is er veel behoefte aan. Op de meeste locaties loopt de cursus ook al erg snel vol. Lijkt me dus dat dat bij jouw woonplaats ook wel moet lukken. Succes iig! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
mijke Geplaatst: 28 september 2013 Auteur Geplaatst: 28 september 2013 Vandaag dag 1 van de cursus gevolgd en ik kan je echt zeggen: razend interessant! Ik zou zelfs misschien wel durven beweren dat het zinloos is om te beginnen met tuinieren als je deze kennis niet bezit. En tegelijkertijd kan ik me, daardoor, dus ook volledig voorstellen hoe een tuinier die 'het gewoon maar gaat proberen' bij de eerste de beste problemen al vrij snel in termen van 'onkruid' en 'plaagdieren' en 'bestrijden' en 'kunstmest' gaat denken. Niet dat ik wil zeggen dat iedereen die deze kennis mist het per definitie fout doet, maar wel denk ik dat iedereen die deze kennis wel bezit het veel sneller goed zal doen. Het is gewoon basiskennis die je iig enigszins moet kennen om te begrijpen waarom dingen zich zo gedragen in een tuin (cq de natuur), en dus ook hoe je dat kunt veranderen. Ik raad iedereen aan zich alsnog in te schrijven mocht er nog een cursus in je buurt komen. Op naar dag 2! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
geedee Geplaatst: 28 september 2013 Geplaatst: 28 september 2013 Ik zal t even volgen wat je er morgen van gaat vinden Mijke. Ik ben reuze benieuwd..... Quote
mijke Geplaatst: 28 september 2013 Auteur Geplaatst: 28 september 2013 Ja ik ook. Vandaag was het vooral veel theorie en daaruit voortvloeiend veel over hoe we het nu doen - in de landbouw en traditionele moestuinmethodes - kortom dus eigenlijk veel over wat er allemaal mis gaat. Morgen gaan we het geloof ik meer over praktische toepassingen hebben, oftewel over hoe het allemaal wel moet. Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
geedee Geplaatst: 28 september 2013 Geplaatst: 28 september 2013 Heeft het veel overeenkomst met permacultuur of toch weer niet? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.