Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je de weerberichten over nachtvorst in de gaten houd, hoeft t nu geen probleem te zijn. Bij mij staan ze al 2 weken buiten. Alleen bij nachtvorst haal ik alle zaailingen nog wel even naar binnen. En 'smorgens gaat alles weer naar buiten. Gaat prima zo!

Je moet ook niet zo bang zijn om iets buiten te laten staan als het een paar graden boven nul is. Daar kunnen ze echt wel tegen. Behalve zaailingen als bijvoorbeeld tomaten en paprika's uiteraard.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Dennis, je moet mijn advies lezen als iemand die bieslook uit de tuin/weiland knipt. Hoe ze reageren als ze binnen staan weet ik niet. Maar mijn ervaring is dat bieslook/daslook wat het dan ook is een stevige plant is die wel tegen een stootje kan. Tenminste als ie in de volle grond staat. Dus misschien moet je mijn advies naast je neer leggen. Of je zet je plantjes vanaf nu buiten (een beetje laten wennen/afharden is dan wel aan te raden) en dan heb je veel minder zorgen. Volgens mij.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

laatst 1 overdag buiten gezet.. hij ging alleen maar slapper hangen Zal denk maar de slapste stengels afknippen om de plant meer lucht te geven, dan ergens tussen de struiken & gras ofzo buiten laten staan, kijken of hij daarvan opknapt. Zal hem ook nog wat voeding toedienen. Morgen maar even doen denk.

Geplaatst:

Ik weet niet of het bij jou het geval is maar planten die te weinig licht krijgen houden een blekere kleur (denk aan de gebleekte rabarber van Jorieke) en een slungelig uiterlijk. Verder kan een plant die te weinig water krijgt de druk in zijn cellen niet op peil houden en gaat dan dus slap hangen.

Veuvecouderc

Geplaatst:

Hier hebben de bieslookplantjes buiten overwinterd .

Die komen nu al aardig op. Dus plantjes kunnen wel naar buiten denk ik . E.v. bij dreigende nachtvorst naar binnen of in de koude bak.

Groet, RvO

Geplaatst:

Deze foto van de bieslook border heb ik van de week al een keer op het forum gezet. De oude pollen heeft mijn jongste zoon een jaar of tien geleden gezet en sindsdien laten we ze fijn bloeien (prachtige lila bolletjes die niet misstaan in de voortuin). De jonge zaailingen haal ik in het voorjaar tussen de tegels vandaan voor familie en kennissen.

Ze kunnen dus best tegen de koude.

2ednsj4.jpg

Geplaatst:

En hier nog maar weer eens een foto van die onverwoestbare (bies)look! Deze akker is geploegd maar wat staat er nog overeind (of staat als eerste weer boven de grond)? Juist!

20jnwab.jpg

Volgend jaar gewoon in de koude grond met die look Dennis, niet zo kleinzerig

Veuvecouderc

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Je hebt helemaal gelijk Leslie maar het is ook zo'n oerwoud.

Ben ook niet zo'n fotograaf, heb gepoogd alleen de bieslook erop te krijgen,

maar de akelei links in de hoek heeft wel een prachtige kleur he?

Geplaatst:

Deze heb ik gevonden in de tuin toen ik hem kreeg, kon nog niet zien wat het was ik zag wat groene sprietjes en heb het opnieuw geplant en het bleek dus bieslook te zijn!

Dit is mijn plant nu!!

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Geplaatst:

De laatste foto van bieslook, maar ik kon het niet laten.

Hij stond zo mooi te pronken in het zonnetje in zijn houten bakje naast de bank. Daar zitten trouwens dagelijks bij mooi weer de ouwetjes uit de buurt.

Geplaatst:

Als ik zaadjes van de bieslook wil, moet ik daar dan zelf nog iets aan doen of zaait hij zichzelf voort? Ik heb een tijdje geleden een heleboel bloemen weggeknipt, maar laat de rest er nu aan staan.

Geplaatst:

Bieslook zaait zich makkelijk zelf.

Ze staan bij mij veel in een border, tussen de tegels komen overal nieuwe plantjes. Als ze een beetje formaat hebben haal ik ze ertussen uit en zet ze in een potje om uit te delen aan buren en kennissen.

Geplaatst:

Dankjewel! Ik ben benieuwd. Ik denk toch dat ik de zaadjes er af haal en zelf zaai waar ik ze wil, in plaats van waar de bieslook zichzelf wil voortzaaien Ivm beperkte ruimte.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...