aardbeijim Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Zou het kunnen dat er nu al een bloemetje op een van mijn aalbessen aan het komen is?Want dit lijkt wel zo. Is dit niet tamelijk vroeg? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Frank Houweling Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Dat is inderdaad wel erg vroeg. Heb je uberhaupt al blad aan je aalbes? Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
aardbeijim Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 Ja 1 plant staat al echt tamelijk mooi in het blad,heb denk ik nog wel een foto van 2 weken terug.Zal kijken dit weekend foto proberen te maken van die bloem(als het 1 is). Staat de plant dan ook al vroeg in het blad? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Frank Houweling Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 IK zit hier aan de kust (vaak wat warmer) en hier krijgen de eerste aalbessen een klein beetje blad. je bent dus vroeg ja! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
aardbeijim Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 Zou het kunnen doordat ik ze toen uit de grond heb gehaalt en toen in een wat warmere garage hebben gestaan?Toen ik ze ging planten begonnen ze al met bladeren te maken.Ben benieuwd naar de zomer. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Frank Houweling Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Ja, denk het. Kan trouwens geen kwaad hoor Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
aardbeijim Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 Kan het ook geen kwaad dat het nu nog nachtvorst is voor die bloemen.Namelijk kapot vriezen? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Frank Houweling Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Aalbessen zijn zo gigantisch makkelijk, ik denk dat die dan gewoon nog een tweede keer bloeien. En als het fout gaat mis je een jaartje oogst, kan gebeuren na verplanten. Dood gaan ze er tenminste niet aan. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
aardbeijim Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 Ok,ja ik heb nog nooit een grote oogst ervan gehad. Kan je eigenlijk van een nooit echt goed gesnoeide plant nog een mooie plant krijgen? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Frank Houweling Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Ik hoor overal dat je aalbessen beter om de 5 a 6 jaar kunt vervangen. Zelf nieuwe aalbessen stekken is wel weer heel makkelijk. Kan iedere gek (misschien zelfs jij ) Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
dennislp Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 5 á 6 jaar? Nou frank.. Ik zeg dan maar: Onzin. Die twee die wij hebben, die bijna 20 jaar oud zijn, hebben het echt altijd goed gedaan, nu wat minder door rupsen en veel dood hout (wellicht ook door de rupsen die er inzitten). Maar na hun 6de t/m 18de jaar ofzo hebben ze het altijd zéér goed gedaan. En deze struiken zijn eigenlijk nog nooit giga gesnoeid, dus sommige bessen groeien op een stam die bijna 20 jaar oud is, en niet een nieuw die 5 jaar oud is bijv, nee alles groeit nog bijna gewoon op die oude begin stammetjes, Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Frank Houweling Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 (aangepast) Ik ben toch niet de enige die het zegt hoor. Er zijn er zelfs die om de 3 jaar zeggen. Eerste die ik kan vinden:http://www.neerlandstuin.nl/struiken/aalbes.htmlOm de 3 - 4 jaar worden jonge grondscheuten op geleid om het oude hout te vervangen. Dus onzin gaat me een beetje ver. Als jij andere ervaringen hebt kan dat natuurlijk. edit:Even ter verschil. Als ik het aan mijn vader vraag zegt hij 10 jaar, dus zelfs hier zit er al jaren verschil tussen 24 maart 2011 aangepast door Gast Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
dennislp Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 achja, dan vind ik het raar Onze struiken produceren echt niet weinig, hingen echt altijd totaal vol. Heb het ook wel is gelezen dat je een deel van de stengels idd. om de 3 jaar moet knippen, zodat je altijd nieuw hout hebt.. Hier dus nog nooit gedaan, en als nog goede resultaten. Bedacht vandaag in ene dat we 2 andere struikjes is nodig moeten gaan toppen, die zijn denk nu 3 á 4 jaar, maar dus nog nooit getopt.. sommige takken zijn bijna 2 meter hoog, oeps.. Staan onopvallend achter andere struiken, wie weet juist hoger laten gaan omdat ze dan meer licht krijgen Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Frank Houweling Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Je kunt ook de oudste takken wegknippen om de struik mooi open te maken. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
dennislp Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Zou eigenlijk hier wel is kunnen ja, maar er is nu flink wat dood hout uit gegaan, echt een record aan dood hout.. dus laat het nu maar weer even rustig terug groeien Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Frans Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Zou het kunnen dat er nu al een bloemetje op een van mijn aalbessen aan het komen is?Want dit lijkt wel zo. Is dit niet tamelijk vroeg?Ik heb zelf twee rassen (rode) aalbessen staan Jim maar vraag me niet welke dat zijn want dat weet ik niet . Het is wel zo dat er een aanmerkelijk verschil tussen de twee is wat vroegheid van bloeien betreft en daardoor natuurlijk ook het afrijpen van de bessen. De vroege variant krijgt ongeveer gelijk met het uitlopen van de eerste blaadjes ook zijn bloemtrosjes. De 'latere' is wat het vollopen van zijn trossen betreft wel een stuk betrouwbaarder. Heeft ongetwijfeld te maken met de bijtjes die zo heel vroeg in het seizoen nog wat minder aktief zijn. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
jasmin Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Zou het kunnen dat er nu al een bloemetje op een van mijn aalbessen aan het komen is?Want dit lijkt wel zo. Is dit niet tamelijk vroeg? Ik heb gisteren ook blommetjes gezien... Amersfoort... landklimaat... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Frank Houweling Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Dan lopen mijn planten gewoon achter dit jaar Alles is wel erg vroeg, dus dit wordt denk ik een goed jaar. Als er geen nachtvorst meer komt tenminste Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
dennislp Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 hier begint het blad wel ernstig al de komen, zal zo even checken op bloemetjes, raak nieuwsgierg Update: geen bloemetjes, viel me wel op dat de appelboom verder is in blad maken dan de bessen struiken Als ik het zo zie begin ik denk over 1,5week met continu bespuiten, ik zal die rupsen krijgen Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
RickT Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Vandaag ook maar even zo`n rode aalbes bij de GAMMA meegenomen. http://www.neerlandstuin.nl/struiken/aalbes.html Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
aardbeijim Geplaatst: 6 april 2011 Auteur Geplaatst: 6 april 2011 Ik denk dat er al bessen aan het vormen zijn want ik zie namelijk kleine groene bobbeltjes. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Frank Houweling Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Ik denk dat er al bessen aan het vormen zijn want ik zie namelijk kleine groene bobbeltjes.Kan heel goed. Ik heb na dit topic goed gekeken, en hier komen er ook al bloemen in bij sommige planten Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Jorieke123 Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Bloemen in de bessenstruikies : Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Wat voor bes is dat? nog nooit gezien. 't Hondje blijft dol op de camera zo te zien? wel leuke foto Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
aardbeijim Geplaatst: 6 april 2011 Auteur Geplaatst: 6 april 2011 Zo`n bloem heb ik ook niet. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.