Ga naar inhoud

MTFD:Wie heeft een grelinette én gaat naar de MTFD?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie heeft een grelinette én gaat naar de moestuinforumdag?

Zoiets dus: https://www.google.nl/search?q=grelinette&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=qR0TUsCgEYGO7Abg-4HgBg&ved=0CD0QsAQ&biw=1264&bih=786

Ik (en wellicht anderen ook?) wil heel graag de werking ervan 'live' gedemonstreerd zien.

(Jorieke heeft vast wel ergens een paar vierkante meter die bewerkt mag worden.)

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

@Appelvrouw: mooi, je hoeft jouw exemplaar niet mee te nemen, maar je kunt me dan wel vertellen hoe best zo'n ding te gebruiken. Jorieke zal het waarschijnlijk erg druk hebben.

@Geedee: Gewoon wat meer kracht zetten .... Nee, ik denk erover te gaan verhuizen naar iets/ergens met een (heel) grote tuin.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Het is maar wat ik gehoord/gelezen heb verleden jaar, toen ik ook aanschaf overwogen heb, onder andere op de Velt website waar ook gebruikerservaringen stonden.

Er is/zijn een/enkele kleine werkplaatsen die ze nog maakt/maken. De originele fabrikant/bedenker is er mee gestopt. Kwaliteit kan nogal verschillen per exemplaar: m.n. verbuigen/afbreken van de "tanden" die gesmeed zijn. Op kleigrond is ze nauwelijks bruikbaar en geen echt lang leven beschoren. Op zandgrond werkt ze goed.

Omdat ik hier in Zeeland op stevige klei tuinier, heb ik op grond hiervan besloten er geen te kopen. Bovendien vond ik een aankoopbedrag van 120 a 140 Euro ook wel ver boven wat ik me zo maar even kan permitteren. (Hoewel: als je iets echt goed kunt gebruiken en erg graag wilt en even spaart....)

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...