Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Geen bloemen/vruchten aan appelboom

Goliath

Recommended Posts

Zo'n 7 jaar geleden heb ik een appelpit in een potje met aarde gestopt, en wonderwel is er een mooie boom uit ontstaan. Uiteraard staat het boompje inmiddels al vele jaren in mijn tuin. Alleen komen er helemaal geen bloemen en dus ook geen vruchten aan

Ik weet niet meer welk soort appel het was, hoogst waarschijnlijk een jonagold of elstar (die aten we destijds veel ). Beide appel soorten zouden zelfbestuivend moeten zijn, dus ik vraag me af waarom er geen bloemen en/of vruchten in komen.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

Ik kan eventueel morgen wel een foto van mijn boompje op het forum plaatsen, wie weet kan 1 van jullie me dan ook zeggen wat voor soort appelboom het nou echt betreft.

Welkom op ons forum.

Het is een misverstand dat uit een appel , jouw Elstar of whatever, een Elstar zal groeien. Je zaait een pit. Die boom heet dan een zaailing.

Die zal lekker groeien, groot ( vooral groot ) worden en ooit ook wel eens gaan bloeien en vruchten geven. Maar welke appel daar aan komt is vaag. Geen Elstar. Of preciezer gezegd: die kans is klein.

Het zal zijn omdat er nu appels aan de bomen hangen , dat er opeens zoveel vragen op dit vlak opduiken op dit forum. Geeft niet hoor. Maar er zijn al vele topics over.

Neus lekker rond. Info zat hier ( zoekfunctie )

succes !