Jump to content

Featured Replies

Posted

Ik heb een stekje gekregen van een muntplantje maar volgens mij zit er nu meeldauw op?

En zo ja moet ik het dan weggooien?IMG050421291377246445.JPG

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

• Author

De foto is wel onduidelijk...

Los van welke plaag of ziekte hoef je je planten niet weg te gaan gooien hoor. Er zijn buiten de reguliere gewasbeschermingsmiddelen(vaak gif) ook andere middelen die natuurvriendelijker zijn. En ook niets doen en gewoon afknippen gaat bij munt werken. Maar laat a.u.b. even een betere foto zien.

Liefst van onder en bovenkant van het blad(2 foto's dus?)

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Je moet even op het plantje scherpstellen en niet op de achtergrond

• Author

Nog een nieuwe poging..IMG050630011377251365.JPG

• Author

Achterkant.IMG050747561377251451.JPG

Tjsa, jammer genoeg wel. Maar, knip je munt en ik ga er even vanuit dat je dan niets extra's meer hoeft te gaan doen. Je kan ook een spuitmidel kopen op zwavelbasis(zelf zou ik het laten en enkel afknippen. Ook tegen het weer verder verspeiden van de schimmelsporen.)

Edit : je kan ook een mengsel van 40% melk met 60 % water maken en or overheen sroeien met een plantenspuit.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geen last van de muntkever (larven)...?

Ik zou geloof ik de grotere oudere blaadjes met de aantasting wegplukken en de rest laten.

Eventuele oorzaak zoeken. Staat ie een beetje goed ? Voldoende op de wind ? Laat je hem wel eens wat opdrogen ? niet uitdrogen, maar de kluit eens géén water geven.

Gaat het echt niet meer weg dit seizoen , dan de plant afknippen bij de grond, komt ie weer schoon terug.