Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Nu toch maar eens voorstellen

xeromorphic

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Na een aantal jaar te hebben rondgekeken op dit forum toch maar besloten om eens wat actiever te worden.

Vandaar dan ook mijn voorstel berichtje.

Ik ben Ronny en kijk zoals gezegd al een aantal jaar op het forum, na veel roepen en weinig doen vorig jaar toch maar eens wat groenten in de achtertuin geplant in de hoop dat dit wellicht iets zou worden.

En zowaar kwamen er wat plantjes op! Dol enthousiast geworden dus! Zie hier een aantal foto’s van jaar 1:

De uien in een rieten mand

IMG_1496Small.jpg

Planten bak met tomaten, sla, paprika en aardbei

IMG_1656Small.jpg

En als laatste een courgette in een ikea bak

IMG_1303Small.jpg

Door "onze" geweldige samenwerking hebben jullie samen met mij een mooie (achter)moestuin weten te maken. Helaas ook een klein minpuntje gehad, de courgette zet ik nooit meer direct naast de kalabas . Zowaar kruisbestuiving gehad en de hele plant vol met courebas, of is het kalegette....

Nu jaar 2, compleet doorgeslagen door het geweldige succes, lid geworden van de volkstuin vereniging en een tuin van 100m2 gekregen.

Helaas was het wat grassig...

IMG_1909Small.jpg

na een flinke schoonmaakactie en een bezoekje van de vriendelijke tuinvrees (nee nee niet de angst voor de tuin, maar het apparaat) is dit het resultaat begin dit jaar:

IMG_2966Small.jpg

uiteindelijk wat weinig fotos van de tuin zelf gemaakt met groente erop, maar hier toch een laatste met mijn neefje als hardwerkende hulp in de tuin.

IMG_3082Small.jpg

IMG_3038Small.jpg

De oogst is dit jaar ENORM te noemen vergeleken bij de achtertuin en ik heb dan ook een groot gedeelte moeten doneren aan vrienden en familie omdat het simpelweg niet meer in de vriezer past! Bij deze wil ik jullie dus ook al even bedanken voor al het advies wat jullie mij de afgelopen jaren gegeven hebben en voor alle hulp met mijn eerste jaar als volkstuinder ! Hopelijk kan ik in de toekomst ook bijdragen! Kijk er naar uit om wat actiever te zijn de komende tijd!

Groeten,

Ronny

Hallo Ronny, welkom! Nou ja, je leest al langer mee dan ik hier zit...

Fantastisch dat je neefje zo helpt. Eet hij ook lekker mee van alles wat hij zo ijverig begiet? Dan wil hij vast niks anders meer!

veel plezier in je tuin!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.