Tekj Posted August 24, 2013 Posted August 24, 2013 Niet echt een probleem ofzo, maar wel iets wat ik nog niet eerder heb gezien bij de voorgaande komkommers van de plant. De binnenkant is hol. In de afgelopen dagen is deze vrucht heel erg gegroeid, misschien iets te hard waardoor ie gewoon kapot gescheurd is vanbinnen. Of heeft de valse meeldauw er misschien iets mee te maken? Smaak is verder wel goed, wel een hard stukje op een bepaalde plek waar het hart is blijven zitten in de vrucht (volg je het nog?). Hij woog 170 gram, de zwaarste tot zover, ongeveer 10-12cm lang. Dacht dat de foto scherper was. Kan het niet meer over doen, hij is al op. Quote
wilmer Posted August 25, 2013 Posted August 25, 2013 Ik had ook een komkommer die dit had, hij proefde verder prima. Het zal er wel bij horen. Quote
Jorg Posted August 25, 2013 Posted August 25, 2013 Holle vruchten worden meestal verooraakt door bodem gerelateerde 'problemen'. Denk in dit geval aan droge grond die weer vocht heeft gekregen en soms bemesting. Dit zorgt voor een groeispurt waarbij de buitenkant vervolgens sneller groeit dat het hart. Verder gewoon prima eetbaar Quote
Tekj Posted August 25, 2013 Author Posted August 25, 2013 Ik heb een 5tal grote komkommers geplukt, zo'n 4 dagen voor deze. Al die energie ging dus naar deze toe, denk dat dit het is? Quote
Recommended Posts