Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wanneer paprika oogsten?

bio-fee

Recommended Posts

Ik heb momenteel 2 groene paprika's aan mijn plantje hangen, eentje van het formaat zoals je ze in de winkel ziet, en een wat kleinere. Verder zitten er nog veel bloemetjes in en wat hele kleine vruchtbeginnetjes.

Wanneer kan ik nou het beste die paprika's oogsten?

Kan ik ze nog aan de plant laten hangen, en hoe verkleuren ze dan? Gaan ze nog geel, oranje en rood worden?

Ik heb hem gezaaid uit zaadjes van een gekochte paprika dus geen idee wat het precies voor soort is. Het was een rode paprika.

Oké, nog een paar weekjes wachten dus! Groene paprika's zijn ook lekker maar dit is het voor het eerst dat ik zelf een paprika kweek en ik vind het leuk om het hele proces te kunnen volgen.

Ik vroeg me nog wel af, of het eerder (nog groen) plukken van de paprika's er wellicht voor zou zorgen dat de andere paprika's zich beter kunnen ontwikkelen? Omdat de plant dan geen energie meer in deze paprika hoeft te steken?

Ik vroeg me nog wel af, of het eerder (nog groen) plukken van de paprika's er wellicht voor zou zorgen dat de andere paprika's zich beter kunnen ontwikkelen? Omdat de plant dan geen energie meer in deze paprika hoeft te steken?

Als je nog veel bloemen en of vruchtbeginselen hebt kan dat idd zo zijn dat de andere paprikaatjes wat groter kunnen worden. Maar zonder kas of kweekruimte binnen krijg ik er 4 tot 10 paprika's per keer in. Aan een plant plant dan en gaat er best een poos over heen voor je weer bloemen en vruchten krijgt.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Oh, dan zijn de 2 die ik nu heb, dus zo slecht nog niet.

Hij staat buiten (op de composthoop), komt uit zaad van een supermarktpaprika én is aan de late kant gezaaid. Ik denk dat ik dan gewoon van de week de grootste groene ervan af haal en opsmikkel, en dan laat ik die andere wel hangen om te zien hoe dat verkleuren gaat.

De rest van de bloemetjes/vruchtbeginsels zijn allemaal nog zó klein, ik vraag me af of dat überhaupt nog wel wat gaat worden dit jaar?

Hmmm ik had 2 planten in een pot gezet en 2 op de composthoop. Hetzelfde met de pepers. De planten in potten doen amper wat maar die op de composthoop geven dus wél vruchten! De paprika's dan, de pepers komen nu pas in bloei...

Ik zal wel iets niet goed dan, met m'n potten!

Zou ik de paprika kunnen uitgraven en alsnog in een pot zetten, zodra het te koud dreigt te worden?

Nou ik kan het altijd proberen natuurlijk, dood gaat-ie anders toch wel!

Paprika's zijn het lekkerst als ze net van kleur zijn veranderd...of als ze aan het verkleuren zijn.

Ik heb 1 gewone, vrij grote paprikaplant, maar er hangen er maar 4 aan.

Die stond in een hoek in de serre en de zelfbestuiving was er duidelijk niet goed.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!