Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Erwtensoep/bruine bonensoep wecken?

willy61

Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik heb geen idee of ik welkom ben op dit forum omdat ik geen moestuin heb.

Wat ik wel heb is een fiets en ik rij wekelijks een rondje langs de groentestalletjes bij ons in de buurt, zodoende

heb ik veel groente en ben ik vorige week begonnen met wecken.

Het gaat hartstikke leuk, heb al snijbonen, sperziebonen, rode bieten en wortelen geweckt.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met wecken van erwtensoep of bruinebonensoep, kan dat? Het lijkt me zo tegenstrijdig want je

moet het deksel, de rand en de ring brandschoon maken terwijl bij het wecken het een en ander naar buiten wordt geperst. Dan komt dat toch

tussen de ring te zitten?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Hartelijke groeten,

Willy (zonder moestuin maar wel met heeeeel veel groente)

Ja hoor, dat kan makkelijk. Als je de ouderwetse potten hebt, dan vul je de potten tot een aantal cm onder de rand. De nieuwe potten kunnen voller. Het geeft bij de nieuwe potten niet of er wat tussen de rand komt, dat gaat gewoon goed. Erwtensoep weck je 90 minuten, en bonensoep 60 minuten op 100 graden.

Dit is wel goed om weten Jorieke, mercie.

Mag ik ook eens vragen welk verschil er nu juist in de oude en nieuwe potten zit? Liefst met foto als het even kan.

Wij hebben namelijk veel verschillende soorten potten en flessen. Ook van verschillende merken.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.