Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Sugar snaps zien er uit als peultjes


appelsientje 60

Aanbevolen berichten

Ik heb Sugar snaps in m'n bak staan er zitten kleine peultjes aan maar ze zien er uit als peultjes dus niet dik.

Aangezien ik nog nooit Sugar snaps gezaaid heb wil ik weten of ze later dikker worden of dat ze al meteen wat dikker zijn

Ikzelf heb het idee dat het gewoon peultjes zijn..

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmmmm het zóu kunnen, dat het gewone peultjes waren. De tweede lading die ik heb gezaaid begint nu peultjes te produceren, en nú weet ik wel heel zeker dat het de sugar snaps zijn. Ik zal eens een dikke peul gaan proeven dan. Maar omdat op het zakje stond dat je ze óf jong als peultje kon eten, of ouder als erwt, ging ik er ook van uit dat de peul niet lekker meer is als de erwten eenmaal dik geworden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt helemaal. Sugar snaps is gewoon maar een Engels woord voor peultjes.

 

Peultjes/sugar snaps: jong eten als er nog geen erwten in komen. Fris groen, geen draad, mals zoet. Dat geldt ook voor gewone doperwten. Als je de peultjes daarvan jong oogst, kun je ze eten. Later komen er draden in, worden ze taai, dan kun je ze beter door laten groeien tot (dop)erwten.

 

Doperwten/erwten krijg je als je de peulen door laat groeien. Ook deze zijn in een jong stadium malser en zoeter. Je kunt ze rauw eten als ze nog in de groei zijn. Lekker een paar door de salade doen. Als ze dikker worden moet je ze ook langer koken en de smaak wordt meliger. Zijn ze helemaal rijp dan beginnen ze uit te drogen. Dan kun je ze verder drogen en bewaren. Wellen voordat je ze gaat koken (snert).

 

Spliterwten en doperwten kun je ook nog onderscheiden maar dat mag iemand doen die zich geroepen voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

welll, we kweken hier peultjes, mangetout, sugar pea die blijven dunnetjes tot de pluk en sugar snaps die worden dik; zijn wel andere soortjes toch denk ik, links de snaps, die worden uitgzocht op een sapig zoet schilletje rechts de peultjes die ook dik worden maar dan niet zo lekker zijn

 

2b54517acb63841378582808.jpg15-zaden-van-mangetout-peultjes-2829818936141378582812.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...