acorn Geplaatst: 27 september 2013 Geplaatst: 27 september 2013 Het perceel "nieuwe moestuin" van 7.50 x 5.10 meter uitgezet.Het gras tot op het maaiveld verwijderd.Een tuinfrees gekocht op marktplaats. (Met dank aan een verkoper in Kerkrade, betaalbaar en als nieuw).Eerst gefreesd op de hoge stand. 2x oost/west en 2x noord/zuid.Het is zonnig weer, laten drogen die grond.Dan op de diepe stand, 2x oost/west en 2x noord/zuid. 2m3 wortels van de bamboe opgegraven en gelijk bij de struik afgezaagd, gewoon in de grond met die elektrische zaag!6 pak geperste tuinturf over het oppervlak verdeeld. In geharkt en flink kalk op die zure handel gestrooid.Begin maart even de zuurgraad meten. Na het plaatsen van hekwerk, liguster en tegelpaden volgt de eerste foto.De eerste bloemkool zal wel € 20,00 kosten net als mijn zelfgebakken zuurdesembrood. Mocht ik achteraf geld over houden, kan ik altijd starten met bierbrouwen Quote wroeten is mijn missie
RobO Geplaatst: 27 september 2013 Geplaatst: 27 september 2013 yessss,thats the spirit (overigens, mamma natuur is erg kwispeldurig, je mag haar verleiden, niet dwingen ) 2e bloemkool is al een stuk goedkoper, er ook veul lekkerder Quote
Heleen1963 Geplaatst: 27 september 2013 Geplaatst: 27 september 2013 ik vind jouw ondertiteling erg leuk "wroeten is mijn missie " leuk en getuigt van enthousiasme . Je mag blijven hoor ! Quote
acorn Geplaatst: 22 april 2014 Auteur Geplaatst: 22 april 2014 Na een vreemde winter is het nu zover. Het geheel begint er uit te zien als moestuin.Over hetgeen lukt is minder te vertellen als hetgeen wat tegenvalt.1. Bukken en op de knieën.2. Eigen compost met teveel onkruiden.3. Mini tomatenkas te laat luchten, alles verbrand.4. Jonge prei en ui, uit zaad geteeld, verwisseld bij het planten. Verder veel plezier en bekijks. Quote wroeten is mijn missie
RobO Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 ja 1. knielmatje eronder?2. opstoken tot 60 graden (3 x per maand omzetten en verse paardenmest erin)3. altijd een beetje open laten staan of een kasje met autoraamuitzetters maken4. hihi, heel bekend, naamstokje meenemen bij verplanten... Quote
Bit Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Op zich zeer te waarderen als je van je verrichtingen ons op de hoogte wil brengen; velen hebben daar baat bij. Er is een speciale plek voor op het forum om daar alles kwijt te kunnen. Hier al eens gekeken? Kun je je eigen blog kwijt. : blog/ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.