Geplaatst: 8 november 20223 j @Jorieke123 Ik heb jullie Ecalyptus gezien op de MTFD Wat een beauty... hoop dat deze lang blijft staan
Geplaatst: 9 november 20223 j Zojuist de mijne flink gesnoeid. Gister las ik dat je dat beter in de zomer kan doen dan in het voorjaar, omdat de wonden beter genezen als het warm (en droog) is. (Ik vind het nog wel warm genoeg en de regen valt sowieso in het Westen 😁). Er stond ook dat je max. 20% mag wegsnoeien, maar die van mij groeit zo hard dat ik zeker de helft weghaal. Ik doe het blad in de legnesten van de kippen, tegen de luis. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 28 september 20232 j We hebben dit jaar weer wat flinke takken geoogst van de Neglecta, voor olie. En er zijn alweer aardig wat nieuwe uitlopers: De bast valt er ook weer in grote stukken van af, dat ziet er altijd apart uit... : Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 4 februari 20241 j Stekken van Eucalyptus gaat alleen goed onder professionele omstandigheden (op warmte en met nevelinstallatie). Lang niet alle Eucalyptus soorten kunnen gestekt worden. Of de meer winterharde soorten als neglecta en dalrympleana gestekt kunnen worden weet ik niet. De E. gunni wordt tegenwoordig meestal wel door stek vermeerderd. Zaad van Eucalyptus soorten moet vers zijn anders kiemt het slecht tot niet (eigen ervaring)
Geplaatst: 13 juli 20241 j Een boel nieuwe uitlopers, ondanks (of dankzij?) dat de struik heel wat maanden in zeiknatte grond heeft gestaan. Ik las dat deze soort ook best wel op wat nattere gronden kan staan en dat was hier eerder nou nooit aan de orde In mei: Hij heeft ook gebloeid, best heel onopvallend. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 13 juli 20241 j Wat een geluk dat hij een vochtige of zelfs lang natte grond kan verdragen! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 januari9 Jan Vandaag kreeg ie een laag plaksneeuw te verduren dus heb ik em even geschud zodat ie dat gewicht weer kwijt was Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 2 september2 Sep Ik heb er van de zomer nogal in zitten snoeien/oogsten om er olie uit te destilleren. En hij loopt alweer fris uit! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 2 september2 Sep Mooi hè! Wat een groeikracht hebben die bomen! Ik ben blij met mijn boom want hij geeft mooi schaduw op het kippenhok. Én ik ben blij met mijn mini-motorzaagje om de dikkere takken eruit te snoeien ;-)Een paar weken geleden had ik hem gesnoeid en toen klonk het bekende gebrom van de hoornaars. Tijdje staan kijken: ze kwamen op het wondsap af! Dat duurde een paar dagen en toen was dat over. Maar daarna bleef er 1 (?) komen. Die zat dan - steeds op dezelfde plek - op een dikke tak te wachten op wat kleinere vliegjes die om onduidelijke redenen in haar buurt kwamen zitten. Ze zat geduldig te wachten tot ze binnen kaakbereik kwamen en dan sloeg ze toe. Het volgende vliegje zat dan vaak alweer klaar. Een keer liet ze zich zelfs naar beneden vallen om er een te verschalken. Ik denk dat ze die vliegjes zelf aantrok met een geurtje, zo apart! Daarna kwam er wekenlang eentje minstens 1x per dag de eucalyptus zorgvuldig inspecteren op snacks, en dan ging ze via de klimop die begint te bloeien en die ook veel insecten aantrekt, bij de buren verder snuffelen. Ze proberen 's nachts wel eens mijn slaapkamer binnen te komen. Dan hoor ik dat lage gebrom en botsen ze tegen het muggengaas. Mooie beesten.(ja nee, natuurlijk niet als ze een nest hebben. En nee, het was ook geen Aziaat 😉) "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.